tirsdag den 10. maj 2011

YUMMYLICIOUS CÆSAR SALAT



Gårsdagens menu stod på en super lækker salat som jeg efterhånden laver ret tit, I know nu lyder jeg sikkert som en helse freak, men det er jeg egentligt lidt lige glad med, for det her er virkelig en af de salater der er en kejser værdig. Min version er en ret basis salat men den kan jo heldigvis varieres i det uendelige.

Det første der skal ordnes til denne salat er brødcroutonerne. I alt sin enkelthed går det ud på tage en lille lump af noget brød man har til overs, skære det ud i lidt grove tern og så stege dem gyldne i noget smør må en pande (man kan evt. lige vende dem i lidt salt eller noget andet krydderi for at give dem lidt smag)


Cæsardressing
1 fed hvidløg, fint revet
1 lille håndfuld parmesan
1 spsk. worcestershire sauce
250 ml cremefraicheSalt og peber  


Rør dressingen sammen og smag til, og så skal grøntsagerne ellers bare snittes og salaten vendes sammen

.

Resten af salaten:

1 salat hoved (jeg brugte romaine)
½ agurk
1 god håndfuld cherrytomater
3 skiver ristet bacon (havde et lille lager i fryseren*)
Nogle kyllingerester (havde nogle rester fra en steg i fryseren**)


*Godt tip til en hurtig sandwich til madpakke eller som her til en salat er at købe en stor pakke bacon på tilbud, stege hele bundtet og smide det i frysere i små portionspakker med 2 – 3 stk. bacon i hver


**Kan aldrig få mig selv til bare at smide skroget fra en kyllingesteg ud. Der sider faktisk rigtig meget kød tilbage på skroget efter dyret er blevet delt, så det kan i den grad svare sig lige at bruge de ekstra fem minutter på at pille resterne af og smide dem i fryseren til e anden god gang.
(kunne f.eks. være til en kyllingesalat, risotto, sandwich, eller som her i en salat)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...