torsdag den 13. oktober 2011

USAGI RINGO... ELLER KANINÆBLERNE FRA JAPAN

Ja jeg ved ikke lige om der er nogen der har lagt mærke til at jeg i mine frokoster ofte har små æblebåde med, der er skåret ud som små kaniner.

Første gang jeg selv stiftede bekendtskab med disse små søde æblebåde var da jeg for nogle år siden fik øjnene op for de japanske bento'er og jeg har været hooked på de her fantastiske madpakker lige siden for let's face it de er bare lidt sjovere at åbne end en lever-happer med en slasket agurk.

Men nu til sagen, her kommer instrukserne til at lave kaninæblerne:

Først skæres et æble i både, derefter skærer man en V-form ind i den ene ende af hver båd (ligesom den stiplede blå linje viser)

Først skæres et æble i både, derefter skærer man en V-form ind i den ene ende af hver båd (ligesom den stiplede blå linje viser)

Det skal lig siges at jeg plejer at lave dem aftenen før, men for at de skal kunne holde sig til dagen efter, ligger jeg dem gerne i vand med citronsaft i og stiller skålen i køleskabet natten over*. Så skal man bare lige huske at komme dem i madpakken dagen efter

*Bonus når æblebådene komme i køleskabet natten over får det også "ørerne" til at stritte mere

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...