torsdag den 6. marts 2014

DINNER FOR ONE



Nogen gange sker det at jeg af og til for lyst til at lave noget i køkkenet som bestemt ikke falder i mændenes smag, og denne pizza var bestemt en af de ting. A hoppede fra da han hørte at der var laks på, og C hoppede fra da han hørte at jeg også kom rygeost på, men hey så var der jo bare mere pizza til mig, og lige i det her tilfælde var det nok meget godt, for jeg havde bestemt ikke lyst til at dele den her basse med nogen ;)
Så mens C og A spiste en omgang kødsauce ala Dolmio, så hoppede jeg ombord i den lækreste laksepizza som blev skyllet ned med et stort koldt glas Verdi mums siger jeg bare.
Og hey, nogle gange er man altså bare nødt til at finde sin indre tøs frem og hoppe ombord i en let og lækker tøse-forårsspise,også selvom mændende ikke altid gider at være med.


Laksepizza med rygeostecreme:

1 pizzabund, jeg tog den nemme løsning og hev en op ad køledisken 
2 hånfulde revet ost 
2 håndfulde salat mix
6 radisser, fint hakket
1/4 agurk, fint hakket 
100 g røget laks
1 spsk. purløg, finthakket 
½ dl rygeost 
½ spsk. cremefraiche 
½ citron, saft og skal 
salt og peber

Forvarm ovne til 220 grader, gerne med en pizzasten i den.

Når ovnen er varm drysses osten over pizzabunden som derefter smides en tur ind i varmen i ca. 10 min eller indtil bunden er sprød og gennembagt.

Mens pizzabunden bager røres rygeostcremen sammen ved at blande rygeost med cremefraiche og citronskal, smag den bagefter til med salt, peber og citronsaft.

Nu skal man bare have skyllet og skåret grøntsagerne, og så burde pizzabunden også være klar.

Top nu pizzabunden med først salat, laks, agurk og så radisser. 

Dernæst kommes der lidt rygeostcreme på hist og her og til sidst drysses der purløg over pizzaen, og så er der vist bare tilbage at sige velbekomme :)

1 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...