tirsdag den 27. september 2011

LIDT LÆKKERT TIL TEATERTOSSERNE



Ja så i et svagt øjeblik efter studiestart meldte jeg mig til teater-holdet på mit seminarium, og ja selvom det stadig er tidligt så kan jeg da allerede nu sige at det er et hold fuld af super dejlige mennesker som man ikke kan have det andet end super meget sjov sammen med.

Men ja sagens kerne er jo, at man med sådanne ekstra aktiviteter ikke kommer uden om den obligatoriske kageliste, og hvad var det da så lige jeg havde glemt i dag da jeg kom hjem fra skole i dag......"You guessed right" jeg havde da selvfølgelig glemt alt om at jeg stod først på listen. Så af sti afsted mod byen for at handle ind så teatertosserne kunne få lidt lækkert at hygge sig med i pausen i morgen

Step 1: Rør dejen sammen

Step 2: Bag en masse muffins

Step 3: Pynte tid med chokoladecreme og bananchips

Banan muffins*:

3 æg
200 g sukker
150 g mel
1 tsk. bageplver
100 g smeltet smør
3 - 4 bananer, most

Forvarm ovnen til 180 grader (ikke varmluft).

Pisk æg og sukker hvidt og skummende.

Rør mel og bagepulver i æggemassen og rør det smeltede smør i.

Mos bananerne og vend dem i dejen.

Kom ca. 1 spsk. dej i hver mufinform og bag dem i ca. 30 - 40 min.


Chokoladecreme:

500 ml fløde
500 g chokolade
½ kop sukker
1 knsp. salt

Kom fløde, sukker og salt i en gryde og lad det koge op.

Hak chokoladen groft.

Når fløden koger hældes den varme fløde over chokoladen og der piskes kraftigt.

Når cremen er rørt ensartet stiles den på køl så den kan tykne**

Når cremen er blevet tyk (konsistens lidt som en tyk Nutella) smøres den på muffinsne.

Hvis lysten er der kan man evt.pynte lidt med nogle bananchips

*Jeg lavede dobbelt portion da jeg skule havde med til små 20 mennesker, men opskriften her er kun en enkelt portion

**Der skal nok røres lidt i den engang imellem mens den tykner

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...