onsdag den 30. maj 2012

NYT LEGETØJ


Hvis der er nogen der ikke har opdaget det endnu, ja har man nu mulighed for at følge Den Sultne Studerende både via Bloglovin og Facebook, og som lovet inde på Facebooksiden kommer der her et indlæg om mit nye yndlings legetøj, et lille vidunder som min mor havde med hjem til mig efter hun havde været på ferie i Rumænien. Jeg ved egentligt ikke helt hvordan man skal forklare hvad den er, men man kan vel kalde den for en vand-bord grill. Den fungere lidt ligesom enhver anden gas/kul grill, dog har den et lidt mere besynderligt udseende (den er forholdsvis lav og så har den et hul i midten hvor flamme fra et gasblus bliver placeret) og så skal der være vand tilstede i den nederste del af grillen når man bruger den....
...og jeg har virkelig grublet over hvordan den egentligt virker, jeg mener der er vand i bunden og så en meget centreret varmekilde der egentligt ikke kommer i kontakt med maden man tilbereder, men af en eller anden grund så både ligner, dufter og smager maden nu som den grill mad man ville få med en ganske alm. kuglegrill. Men nu er der nok nogle der tænker hvis den er så lig en alm. grill hvorfor bruger du så ikke bare en alm. grill? Well for det første er den bare super nem at gøre ren det er faktisk kun risten der kan være lidt tricky resten er der jo vand i så der er der ikke noget der brænder fast, for det andet er det langt mindre bøvlet end at stå med optændingblokke og kul og jeg ved ikke hvad og det er jeg en ret stor fan af, jeg mener hvem kan ikke lide de små overspringshandlinger i hverdagen. Sidst men ikke mindst så har jeg også en eller anden tosset ide om at den her grill er bare lige lidt mere miljøvenlig en alm. grill og jo selvfølgelig bruges der gas for at opvarme den, men på en eller anden måde virker det bare ikke helt ligeså slemt når man også har alt vandet i bunden



Den lille rumænske grill i brug: man sætter simpelthen "grillen" over et tændt gasblus og hælder vand i bunden af den og ligger låget på.
Når "grillen" er varm kommes kødet (eller hvad man nu har lyst til at grille) på og låget kommes tilbage på så det lidt virker som en grill-ovn - Her grillende vi nogle spareribs og nogle kyllingeoverlår samt mange andre lækkerier

Et styks "grill" mads tallerken med noget af det vi har grillet på "grillen" (en lille salat, noget grillet svinekød, grillede aubergineskiver og bagte rodfrugter)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...