tirsdag den 20. august 2013

DEN SALSA DANSENDE BURGER



a
I dag havde min roomie A fødselsdag (jer der følger med på Instagram har nok set de fine cheescakes jeg lavede til hans fødselsdagsfest i søndags) og når man har fødselsdag så er det selvfølgelig fødselsdagsbarnet som suverænt bestemmer hvad menuen kommer til at stå på. Heldigvis var A beskeden nok, og det eneste han såmænd ville have til middag var en kyllingeburger med salsa i. Derfor stillede jeg i går en portion dej til verdens nemmeste boller i køleskabet så jeg kunne lave en ekstra god kyllingeburger til fødselsdagsbarnet, og han blev bestemt ikke skuffet og det gjorde jeg såmænd heller ikke. Ja selvom jeg før også har vist den her kyllingeburger, så synes jeg faktisk at dagens kyllingeburger var så god at den fortjente sit helt eget indlæg her på bloggen selvom den minder en del om den sidste jeg lavede.

Kyllingeburger med salsa - 3 pers:

3 boller (man kan bage nogle selv eller bare nøjes med at købe nogle)
ca. 1/8 salathoved, fint snittet 
1 stor tomat, skåret i skiver
6 skiver agurk
3 ananas ringe 
3 kyllingebryster
6 skiver bacon
3 skiver ost
3 spsk. salsa
2 spsk. mayo (evt. Hellmann's caramelized onion mayo)

Start med at stege baconnet sprødt.

Når baconnet er stegt færdigt stilles det til side, og så steger man kyllingebrysterne i fedtet indtil de er gennemstegte.

Mens kyllingen steger lunes bollerne

Herefter skal brysterne lige hvile i min. 5 min og så skal burgeren ellers bare bygges 

Flæk bollerne og smør bunden med mayo og toppen med salsa.

Derefter toppes bundene med snittet salat, skiver af kylling, ost, sprødt bacon, tomat, agurk og tilsidst kommes en ananasring på som kronen på værket.

Nu skal toppen bare på så man kan nyde sin lækre kyllingeburger med salsa... YUM!!

2 kommentarer:

  1. Mmmh, eeelsker salsa i burgere.. især med guchamole og cheddar - mexistilen holder <3

    - Anne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...