fredag den 23. august 2013

QUESADILLAS ALA TØM KØLESKABET

Mandagens aftensmad stod i restemadens tegn, da de her sprøde quesadillas og dyppelse i form at cremefraiche og guac var på menuen... yum!!!


a
I mandags havde jeg en del rester tilovers fra weekenden og biksemad var jeg slet ikke i humør til derfor hoppede jeg i fakta for at se hvad jeg kunne finde til en hurtig, billig og lækker omgang restemad.

Da jeg kom forbi deres reol med tex-mex mad fangede mit falkeblik deres torillawraps, og så tog det ellers ikke mange sekunder før jeg havde besluttet mig for at aftensmaden skulle stå på reste quesadillas. Så tortillawrapsne røg i kurven sammen med en pakke billig pose revet ost, og så var jeg ellers klar til at smutte hjem og klaske nogle hurtige quesadillas sammen.... og jeg skulle hilse og sige fra mændene at det i den grad er en anbefalesesværdig reste aftensmad som jo kan varieres i det uendelige, så mon ikke der kommer flere varianter af retten ala tøm køleskabet i den nærmeste fremtid.

Resterne fra weekenden fik en hurtig tur på panden sammen med løg, hvidløg og diverse krydderier 

a
Så kommes fyld og ost på en tortillawrap...
a
...endnu en wrap kommes på som låg og så smides hele herligheden en tur i ovnen.
a
Så skal man bare skære quesadillaen i skiver og så er der serveret - se det var da nem aftensmad 

Quesadilas med rester - 3 pers:

6 tortilla wraps 
1 løg, fint hakket
2 fed hvidløg, fint hakket 
En kødrest, ca. 400 g (jeg brugte hvad jeg havde, lidt pulled pork, krydrede pølser og en smugle kylling)
1 pk. taco krydderi 
½ - 1pk. revet ost

Forvarm ovnen til 200 grader.

Mens ovnen varmer op steges løg og hvidløg møre på en pande.

Herefter kommes kødet på panden, alt efter hvor stor kødresten er skal det nok lige skæres i nogle mindre stykker.

Når køddet er gennemvarmt tilsættes tacokrydderiet og evt. 1 dl vand (det burde gerne stå på pakke hvor meget man skal bruge.

Nu skal man bare fordele fyldet på tre tortillawraps, komme ost på og dernæst kommes de sidste tre wraps på som låg.

Kom nu quesadillaerne i ovnen i små 5 - 10 min eller indtil de begynder at blive gyldne, sprøde og osten er smeltet 

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...