søndag den 25. august 2013

STARBUCKS I EGET KØKKEN


For nyligt fik jeg at vide at en meget sød Bilka medarbejder at der snart åbner en Starbucks  i Næstved Storcenter, noget som jeg ser frem til som et lille barn der glæder sig til juleaften. Men jeg ved også at jeg ikke kommer til at kunne købe lige så mange lækre drikke som jeg har lyst til, for det vil min pengepung simpelthen ikke give mig lov til. Derfor besluttede jeg mig for at lave min egen lille Starbucks tribute drik som jeg kan bikse sammen i en ruf når den værste træng melder sig og pengekassen er tom efter de første par besøg i måneden.

Siden det jo stadig er sommer lidt endnu valgte jeg at lave en kold kaffedrik med karamel og kakao i, og det var viiiiiildt godt, ja det var nok den bedste iskaffe jeg nogensinde har fået. Basen blev lavet af en pose kaffeisterninger som jeg har haft liggende i fryseren siden jeg startede ude hos KRAM Madservice, i starten var morgenkaffe i mit termokrus nemlig standard udstyr i bilen. Men jeg kunne aldrig drikke det hele og resterne ente altså i en isterningepose til senere brug, og det blev altså i dag hvor de endte som en lækker forfriskende søndags drik

Alle ingredienserne kommes i en stor kande også skal de bare have en tur med stavblenderen - pas på det kan godt sprøjte en del
a
dejligt forfriskende kaffeslush, nu kan man drikke den som den er...

... eller gå det lille ekstra kridt og pynte med flødeskum og karamelsauce for at få det helt rigtige Starbucks feel 

Iskaffe - 2 pers:

1 pose med kaffeisterninger 
ca. 400 ml kakao
2 spsk. karamelsauce
pynt
flødeskum
karamelsauce

Kom alle isterningerne i en kande der er stor nok til at blende iskaffen sammen.

Herefter kommer man nok kakao i til isterningerne er lige akkurat dækkede og tilsidst kommes karammel i.

Blend nu det hele sammen indtil man har små nok iskrystaller til at de kan komme igennem et sugerør.

Nu skal man bare hælde iskaffen i to glas og toppe dem af med flødeskum og karamelsauce - velbekomme 

1 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...