mandag den 9. marts 2015

PERFEKTE SCONES MED AMO

Sponsoreret indlæg


Et lettelsens suk, det var hvad jeg kom med da jeg hørte at AMO havde lanceret produktet "self raising flour". For jeg har længe set diverse opskrifter på engelske og amerikanske hjemmesider hvor man skal bruge lige nettop "self raising flour", men da det ikke var et produkt vi havde her i danmark har jeg enten helt droppet at bruge opskriften, eller stået og sjusset mig frem til hvor meget bagepulver jeg skulle bruge i forhold til mel for at få et nogenlunde resultat. For teknisk set er self raising flour ikke andet en mel hvor bagepulveret allerede er tilsat så jo, det er jo ikke umuligt at arbejde uden det her produkt. Men det gør nu altså livet lidt lette, og produkter som lette tilværelsen er jeg nu engang en meget stor fortaler for. Ja kald mig bare doven, det har jeg ikke noget imod, for i en travl hverdag tager jeg gerne alle smutvejene jeg kan og hoppe gladeligt over alle de laveste gærder.

Det eneste minus jeg fandt ved det her produkt var faktisk at det kun kommer i poser på 900 g så det er jo ikke meget bagværk man kommer til at få ud af en enkel pakke i forhold til en pose mel på 2 kg. Når ja og så koster en pose på 900 g også 16,95 kr. så helt billigt er det jo heller ikke, så det er nok ikke noget jeg ville få brugt så tit når man tænker på prisen. 

Til gengæld så er en ting dog sikkert, hvis jeg skal lave scones komme jeg ikke til at kunne undvære det her mel. For lige når det kommer til scones er det simpelten bare et must, jeg har aldrig rigtig haft held med at lave scones før. Men med det her mel fik jeg endeligt nogle scones som var lette og luftige uden at blive tørre, så om ikke andet har jeg endelig fundet opskriften på de perfekte scones ved hjælp af det her self raising flour, og det er jo ikke så tosset endda.

Der var super nemt at lave de her scones, for fremgangsmåden er næsten lige som når der laves mørdej. det tørre ingredienser og smør smuldres sammen og bindes sammen med æg

Så skal dejen bare samles, trykkes flad og sconesne stikkes ud og bages.
a
Server dem lune med syltetøj og flødeskum

Scones 

250 g self raising flour
1 tsk. bagepulver*
75 g sukker
50 g smør, koldt i tern
1 æg
75 ml mælk

Smuldr mel, bagepulver, sukker og smør til det har konsistens som revet parmesan**

Pisk æg om mælk sammen og rør det forsigtigt i dejen.

Saml dejen til en kugle og ækt den forsigtigt sammen i et par sekunder.

Tryk nu dejen ud til den er ca. 2 cm tyk og tryk runde scones ud med en udstikker.

Pensel sconesne med lidt mælk og bag dem ved 200 grader i 10-12 min. eller indtil de er let gyldne.



*Det er teknisk set ikke nødvendigt at tilsætte bagepulver da det allerede er at finde i melet, men med en dobbelt dosis bagepulver får man bare ekstra gode og lette scones

**Hvis man her lyst kan man her tilsætte stykker af chokolade, tørret frugt eller lignede for mere varierede scones.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...