torsdag den 14. juni 2012

SKIPPER SKRÆKS PASTA



Aftenmaden idag var nok noget af det simpleste man kan smække op på en tallerken, og det var godt nok også tiltrængt for kræfterne var ikke ligefrem til det helt store storhej i dag, og selvom det faktisk har været en ok dag i skolen idag med selskabs forberedelser, ja så tror jeg altså at hjerne så småt er ved at være i feriemode. Derfor kom der en super nem pastaret med spinat og en lille krebinet på aftens middagstallerken - og som en lille ekstra bonus ud over at smage virkelig godt, ja så koster den her ret jo ikke ligefrem mange basseøre :)

Pasta med spinat-fløde sauce - 3 pers:
Lidt olivenolie½ pose spinat (frossen)125 ml fløde2 3 spsk. cremefraicheSalt og peberRevet muskatnødPasta

Kog pastaen efter anvisning på pakken

Imens pastaen koger kommes olien på en pande og spinaten steges heri indtil det tager lidt farve.

Derefter tilsættes fløde og cremefraiche og saucen koges let op.

Smag til med salt, peber og lidt revet muskatnød - og vend pastaen i saucen*


*Hvis den ikke er fugtig nok kan man evt. tilsætte lidt af kogevandet fra pastaen

2 kommentarer:

  1. ej hvor ser det lækkert og let ud. Har stadig gode spinatoplevelser til gode, så denne må jeg prøve :-)
    Med venlig hilsen
    Gitte

    SvarSlet
  2. Ja jeg har også altid været af de opfattelse at jeg bare ikke kunne udstå spinat, altså baby spinat har altid være ok i min bog, men det andet skulle helst være så langt fra min mad som muligt. Men her fornyligt skulle vi lave noget spinat på Hotel- og Restaurantskolen der mindede utroligt meget om det jeg har brugt til spinat sauce, og siden der er smagspligt på uddannelsen ja så måtte jeg jo bide i det sure æble og prøve spinaten.Men det viste sig faktisk at jeg var ret så pjattet med det, så spinat har helt sikkert fået en "second chance" i mit madrepertoire

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...