tirsdag den 12. november 2013

BUTTERCHICKEN


Som lovet kommer her opskriften på den butter chicken jeg lavede med tikka pasten fra helsebixen.dk. Det er en ret som smagte helt vidunderligt, så i stedet for at skrive alt for meget ligegyldigt snik snak som jeg plejer, ja så hopper jeg altså bare direkte videre til opskriften så i selv kan få syn for sagen så hurtigt som muligt. 

Dagen før marinerede jeg kyllingen i yoghurt rørt op med hvidløg og tandoorikrydderi, og dagen efter kom kyllingen en tur i ovnen mens saucen blev lavet...

... ja da kyllingen var færdig var det meget fristende bare at spise den som den var, for det smagte vildt godt. Men nu havde jeg jo lovet drengene en portion butter chicken så små snackeriet måtte holde inde så vi kunne få lidt kød i saucen også ;)

Butter chicken - 3 pers:

450 g kyllingebryst, i tern
2 spsk. tandoorikrydderi
1 dl yoghurt naturel
3 fed hvidløg, fint hakket
2 løg, i tern
2 spsk. tikka curry paste
1 ds. hakkede tomater
100 ml fløde
2 tsk. sukker
100 ml vand
2 spsk. smør
Salt

Rør yoghurt sammen med tandoorikrydderi og 1 fed fint hakket hvidløg.

Vend herefter kylling i marinaden og stil dem på køl til dagen efter.

Dagen efter kommes kyllingestykkerne i ovnen ved 180 grader i 15 - 20 min. saucen laves imens

Nu steges løg og hvidløg i en gryde indtil de begynder at blive klarer, og så tilsættes tikka pasten.

Bag pasten lidt af og tilsæt herefter vand, smør, hakkede tomater og sukker.

Lad nu saucens simre indtil kyllingen er færdig 10 - 15 min.

Til sidst kommes det bagte kyllingestykker i saucen sammen med fløde, og så skal den ellers bare smages til inden den serveres sammen med nogle luftige ris.

1 kommentarer:

  1. Det ser rigtig lækkert ud. Fortryder helt at jeg ikke bestilte den karrypasta hos Helsebixen ;)
    Den skal helt klart prøves :D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...