søndag den 10. november 2013

HELSEBIXEN.DK

Sponsoret indlæg




Fornyligt fik jeg en mail fra folkene bag Helsebixen.dk, og de spurgte om ikke jeg kunne være interesseret i at teste nogle af deres produkter. Det lød jo faktisk meget spændende, men jeg m indrømme at jeg nok blev en lille smugle afskrækket på grund af navnet, jeg mener Helsebixen lydder jo ikke ligefrem som et af de steder jeg handler allermest (læs går en stor bue udenom nede i byen, da sådanne butikker i min verden kun handler med varer som kun 1970'er klid spisende hippietyper bryder sig om) Ja jeg ved godt at det her er at af de mange steder jeg har fordomme om, men tro mig jeg arbejder på at komme fordommene til livs ;)

Anyways, jeg klikkede ind på siden og blev mødt af et stort banner med overskrifter som "naturlægemidler, kosttilskud, helsekost og homøpai". Ja ser der voksede skepsisen lige endnu mere, men så klikkede jeg ind på deres side med fødevarer og her fandt jeg en helt anden verden. Jeg fandt nemlig en masse kræs til ganen, og pludselig måtte jeg jo indse at helsekostbutikker er meget mere end bare til for klid spisende 70'er typer. For der var en masse søde sager og lækre snacks (altid en god måde at vinde skeptikere over på ;) ) der var produkter til bagning, lækre dressinger, olier, eddiker, the, japanske specialiteter og convenience produkter som man kan spise med god samvittighed. Ja Helsebixen.dk er jo et sandt mekka for Sultne Studerende, og hvis man handler for over 100 kroner derinde (det gør man jo ofte når der handles fødevarer) så er der oven i købet også gratis fragt. Så lige pludselig gør det jo faktisk ikke noget at produkterne er lidt dyrere end de konventionelle fødevarer (ja for man er nødt til at indse at økologiske varer og lignende koster en lille smugle mere), for med den gratis fragt går det hele jo på i en højere enhed på madkontoen.
Det var virkelig ikke nemt at vælge varer som skulle afprøves, for der var jo en milliard ting jeg godt ville have testet. Men efter mange overvejelse faldt valget på et glas med tikka curry paste, en grøn dip/ dressing mix fra Urtekram, en rød dip/dressing mix fra Urtekram, æbleeddike, blåbærsnitter og en kryddermix til toskanske grøntsager. Dog var der ikke nogen kryddermix med da jeg modtog pakken, for det viste sig at den var lidt svære at skaffe end de andre produkter, så i stedet for fik jeg en pakke med hvid hindbær the, et bytte jeg bestemt ikke var ked af :)


Det første jeg kastede mig over var teen, både fordi jeg er lidt af en te junkie som elsker næsten alle former for te, men også fordi jeg modtog pakken på en kold og våd novemberdag. Og når det rusker og regner udenfor så gør det altså bare godt med en god kop te, og jeg kan love jer for at den her te var god. Normalt ligger mango te fra picwick aller højest på min favorit te liste, men den her hindbær te giver den altså kamp til stregen. 


Sammen med teen fik jeg også afprøvet blåbærsnitterne, og som navnet sikkert afslører minder de utroligt meget om deres navne fætre hindbærsnitten. Dog er der ikke glasur på blåbærsnitterne fra Urtekram, men det synes jeg nu heller ikke at jeg manglede da jeg spiste en. Den bestod af nogle let søde kiks med et fyld af blåbærmarmelade, og jeg synes næsten bedre om blåbærfyldet end om hindbærfyldet (selvom det næsten er helligbøde at sige det). Blåbærsnitterne spillede max sammen med teen, og de er hurtigt blevet til et hit herhjemme når man skal have en nem og hurtig måde at tilfredsstille den lille lækkersult om eftermiddagen på.



Med produkterne jeg skulle teste havet der også sneget sig nogle mini herbamare med, og den ene af pakkerne med  spicy pikant herbamare havde jeg bestemt mig for at brug på en kyllingesteg i stedet for alm. salt.Det fungere helt vildt godt, ja det fungerede faktisk så godt at jeg nok er nødt til at klikke ind på Helsebixen.dk for at købe en stor bøtte med det her krydrede salt til fremtidige kyllingestege, eller bare til at krydre nogle kyllingebryster næste gang der står cæsar salat eller kyllingeburger på menuen.
Til kyllingen fik vi ris, bretagesauce ala Knorr, grøntsagsstænger og de to dips/dressinger fra Urtekram til at dyppe grøntsagerne i. Der stod på dipsne at man bare skulle rører 1-3 tsk. af blandingen i enten yoghurt, cremefraiche, mayo, olie eller lignende, og med en lille sjat yoghurt i køleskabet blev det naturligvis til nogle yoghurt dips. Det fungerede ok, men det havde helt sikkert været bedre med cremefraiche (syrligheden i yoghurten spillede ikke rigtig for mig, jeg manglede altså bare lidt fedme i mine dips), ellers var de faktisk ganske udemærket. Den røde dip var helt sikkert min favorit, for den minder lidt om en ekstra spicy holliday dip (som jeg mere end elsker), den grønne dip var også ok, men jeg savnede nok at den smagte lidt mere igennem af de urter der var i, ja jeg ente faktisk med at krydre den med både ekstra hvidløgspulver og tørrede dildspidser før jeg gad at bruge den som grøntsags dip.
Nu ved jeg jo godt at det er dips/ dressing mix, men jeg pønser faktisk lidt på at røre blandingerne op med olie og bruge dem til at marinere kylling, fisk, rejer, svinemærbrad eller lignende med, ja lyder det ikke bare som en god idé ;)

Sidst men ikke mindst fik jeg også teste et af de bedste convenience produkter jeg længe har set, nemlig tikka curry pasten. Det er noget så simpelt som et produkt der gør det åh så nemt at lave lækkre indiske take out favoritter hjemme i eget køkken (også i en travl hverdag). I et glas på 160 g er nok paste til 2 gange aftensmad, og til 33 kroner er det jo ikke så galt. Indtil videre har jeg brugt tikka pasten til at lave den overståede butter chicken (ja opskriften kommer på bloggen snarest) og jeg har også planer om at lave take out klassikeren chicken tikka masala med pasten i den nærmeste fremtid. Butter chicken er nok den mildeste curry ret man finder i det indiske køkken, så hvis man ikke er så glad for stærk mad så kan man sagtens være med her. Jeg havde aldrig før prøvet at lave butter chicken, men efter lidt research fandt jeg ud af at det jo faktisk ikke var svært endda, slet ikke hvis man har et lille vidunderligt glas med tikka paste stående på hylden i køkkenet.

2 kommentarer:

  1. Lækre sager, jeg er vild med blåbærsnitterne (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mums det er jeg også blevet nu :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...