fredag den 29. november 2013

YOU CAN'T WIN 'EM ALL

En pastaret for osteelskere som sagtens kan stå alene, men som bestemt ikke tager skade af at blive akkompagneret af en sprød paneret kortelet



s
Ja man kan ikke vinde hver gang man går i køkkenet, og hvis i spørger C så vil han helt 100 sige at det her er en pastaret som jeg ikke må servere for ham igen. Jeg havde nemlig givet mig i kast med at lave pasta med alfredo sauce den anden dag, og det faldt bestemt ikke i god jord hos herren. Selv var jeg ret vild med retten, og det var A også, men nu er vi i modsætning til C også lidt bedre til ost. Og hoved smagsgiveren i en alfredosauce er jo ost, så det kom egentligt ikke som nogen overraskelse at C ikke kunne lide retten.
Så hvis man godt kan lide ost synes jeg bestemt at man skal prøve retten, men hvis ost ikke lige er din kop te ville jeg nok gå en stor bue uden om.

(og nu undre i jer nok over hvad C spiste nu hvor han ikke kunne lide alfredosaucen, jo han hoppede ombord i klassikere pasta med ketchup... en ret jeg ellers havde forsvoret aldrig at lave, oh well man kan jo ikke styrer en sulten mands lyster)

Pasta med alfredosauce - 4 pers:

250 g spaghetti
1 pakke bacontern 
1 fed hvidløg
2 spsk. smør
2 spsk. mel 
700 ml mælk
½ tsk. muskatnød
2 tsk. paprika 
Salt og peber
2 - 3 håndfulde frosne ærter*
evt. en håndfuld hakket spinat 
100 g parmesanost 

Start med at koge pastaen, og mens pastaen koger laves saucen.

Rist baconnet af i en gryde, når det er sprødt stilles det til side.

Kom dernæst smørret i gryden, når det er smeltet tilsættes svitses hvidløget i fedtstoffet og herefter kommes melet ned i gryden og bages af i ca. 1 min.

Pisk nu mælken ind i smørbollen lidt ad gangen og bliv ved med at piske indtil du har en en ensartet og glat opbagt sauce.

Krydr nu saucen med salt, peber, muskatnød og paprika.

Tilsæt nu ærter, bacon, spinat (hvis du bruger det) og osten, varm dernæst saucen igennem til osten er smeltet og ærterne er gennem varme.

Nu burde pastaen også være kogt, og så skal den ellers bare vendes rundt i saucen og serveres...yum!!!


*Man kan bruge lige de grøntsager man har lyst til f.eks. grønne bønner, broccoli, spinat eller lignende

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...