tirsdag den 26. november 2013

JULECHOKOLADE

Sponsoreret indlæg


Jeg har taget lidt forskud på den søde juletid, jeg har nemlig fået tilsendt et udvalg af Konnerup & Co's julechokolader, og som i ved fra tidligere indlæg så er jeg jo ret så pjattet med den lækre fynske chokoladebutik. Så forventningerne var naturligvis ret høje da min chokoladepakke kom ind ad døren, og det var der også god grund til, for endnu engang ramte Hr. Konnerup plet lige i både mit chokolade hjerte og mit julehjerte.



Julemandlerne lignede ved første øjekast chai mandlerne som jeg også tidligere har prøvet, og de faldt jo bestemt ikke i god jord. Så jeg var mildest talt skeptisk da jeg dykkede ned i posen med julemandlerne, men da jeg havde spist den første mandel blev jeg positivt overrasket. For de her mandler smagte på ingen måde som chaimandlerne (heldigvis) næ de smagte af ren og skær julestemning, hvis i da kan forestille jer hvordan det smager. Og selvom der står at de smager af kanel og nelliker på pakken, ja så synes jeg nu stadig at det smager som om at der var appelsin i dem (selvom det ikke stod på varedeklarationen)
Men hvad der er i mandlerne er også fuldstændigt lige meget for godt det smagte de og de hører bestemt hjemme i julegodte posen, og med en vejl. pris på 45 kroner er de også et godt bud på en juleværtinde gave eller som en del af en julekurv til foodien i dit liv.



Rittersport go home, for kun julechokoladen fra Konnerup er "kvadratisk praktisk og god", og så smager den ligeså julet som mandlerne ;)

Den fineste chokolade overtrukne marcipangris fik jeg også tilsendt, og nu er jeg jo ikke den store marcipan fan så den fik C lov til at teste...
... og det lunmske smil han sidder med her var fordi grisen forsvandt på ca. 1 ½ min. så jeg kan vist roligt anbefale den til andre marcipanelskere der ude, og om ikke andet vil jeg da også lige skynde mig at sige at det her altså er en af de finere marcipan grise jeg har set, så hvis i ikke ved hvad årets mandelgave skal være så er den her gris altså et meget god bud 

Mens C testede grisen dykkede jeg ned i de fyldte chokolader, og normalt plejer jeg godt at kunne finde min indre tyksak frem og spise alle de fyldte chokolader der bliver sat foran mig, men modsat de chokolader jeg plejer at spise var der altså smækket max op for smagen i Konnerups chokolader. Så allerede efter 2 - 3 stykker havde jeg fået stillet chokolade trangen  og var mere end game over, men det var bestemt ikke nogen dårlig ting, for så holder de jo både lidt længere og min talje for også lov til at blive ved med at være smækker lækker ;)

Alt i alt var jeg godt tilfreds med Konnerups jule indspirrede chokolader, og ud over at prisen måske høre til i den lidt dyrere ende så har jeg faktisk ikke noget at klage over ;). Så hvis man her i juleræsets 11. time har lyst til at lave en advents kaldener til en man holder af, ja så er de her chokolader i hvert fald nogle gode bud på hvordan ventetiden til den 24. kan bruges på bedste vis.

1 kommentarer:

  1. Nøj det var en test jeg også meget gerne vil være "tvunget" til at foretage :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...