søndag den 3. november 2013

IKKE MERE HALLOWEEN FOR I ÅR

Nu er der jo faktisk kun de søde sager fra halloween festen jeg mangler at give jer opskriften på, så inden november måned også er gået må jeg vist hellere tage mig sammen og skynde mig at dele dem med jer.
Den første opskrift i får er på de her små søde "pumpkin babies", de smagte super godt i sig selv, men med en klat kokos-vaniljekum på toppe blev de bare så meget bedre. Og den anden opskrift er på nogle halloween kys med clementin og lakrids som også bragte stor lykke



Mini pumpkin pies:

1 portion sød mørdej
80 g sukker
80 g farin
1 tsk. kanel
½ tk. salt
½ tsk. stødt ingefær
2 æg
500 g græskarpuré*
1 ds. kondenseret mælk
Kokosvanilje skum
1 ds. kokosmælk
2 tsk. vaniljesukker

Dagen før stilles dåsen med kokosmælk i køleskabet

Start med at piske æg, sukker og farin sammen til en tyk og cremet æggesnaps.

Herefter krydres æggesnapsen med kryderierne og så vendes græskarpuréen i.

Til sidst piskes den kondenserede mælk ind i tærtefyldet og så skal man ellers bare rulle dejen ud og fore enten en tærteform eller nogle små muffinsforme med dejen.

Forbag nu tærebunden/ bundene i ca. 5 -10 min, herefter fyldes de forbagte tærtebunde med græskarfyldet og så skal de ellers bare bages indtil fyldet har sat sig, ca 15 min.

Mens tærterne bager kan man lave kokosskummet, og man skal simpelthen bare åbne dåsen, skrabet det faste kokosmælk ud (gem væden til en cury eller smoothie) pisk nu kokosmælken til skum og smag til med vaniljesukker.

Nu er der bare tilbage at komme en klat kokosskum på de nybagte tærter og spise dem med største velbehag




Halloween kys

2 æggehvider 
100 g sukker
2 tsk. vanilje
2 tsk. lakridspulve
saft og skal af 1 clemmentin

Start med at forvarme ovnen til 150 grader

Mens ovnen varmer op piskes hviderne næsten stive

Når man hviderne begynder at kunne danne små toppe kommer man vanilje og sukkeret i mens man fortsat pisker.

Når alt sukkeret er pisket ind i hviderne burde man have en tyk og blank marengsmase.

Del nu marengsmassen i o og smag den ene stil med lakridspulver og smag den anden til med clementin saft og skal.

Lakrids marengsne sprøjtes nu ud som små gravstene og clementin marengsne sprøjtes ud som små knogler.

Hvis der er lidt marengsmasse tilovers kan man sprøjte dem ud i små toppe, og vupti så har man også lavet nogle små spøgelseslorte

Bag nu halloween kysne i ca. 30 min eller indtil de er sprøde 

Man kan nu spise dem som de er, men man kan også vælge at ridse "R.I.P" ind i gravstenene for at give dem et lidt mere halloween like udseende og måske også pensle dem lidt med noget lakridspulver


*Jeg bagte nogle græskar i ovnen, og da de var møre blendede jeg dem. Til sidst pakkede jeg græskar puréen i poser på 500 gram og smækkede dem i frysren, for så er der altid lige til en omgang græskartærte

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...