tirsdag den 6. december 2011

JULEMAND, JEG ØNSKER MIG EN SWEET SPIRIT TIL JUL!!!



Jeg ved ikke og jeg har sagt det før, men here it goes min kæreste er næsten helt besat af manga og anime og ja jeg har da også set lidt med af og til, men da jeg i weekenden blev præsenteret for serien Yumeiro Patissiere (eller Dream-Colored Pastry Chefvar jeg altså bare solgt på stedet. Det er en serie der handler om pigen Ichigo der starter på en konditerskole hvor hun kommer ud på en masse spændende eventyr sammen med en helt særlig ven Vanilla der er en sweets spirit. Ja jeg kunne fortsætte i det uendelige med at snakke om den her serie da jeg virkelig ikke kan få nok af den (det skal da også siges atd en er ret informativ da man jo af og til får små tips til fremstillingen af kager og andre søde sager) men hvis man er interesseret kan man jo give sig i kast med at se den her

En anden af fordelene ved at se den her serie er at man næsten ikke kan få andet end lyst til at lave alverdens kager, og det var præcis hvad jeg fik lyst til da efter jeg havde set et afsnit hvor der blev lavet choux à la crème....

...Og vupti efter en eftermiddag i køkkenet var der lavet de lækreste små choux à la crème, og de var uden tvivl populære hos båden kæresten og hans venner for de forsvandt ret hurtigt"

Choux à la crème:

100g smør
2 dl vand
125 g mel
lidt salt
3 æg
lidt bagepulver
Fyld efter eget valg, jeg havde en pakke kagecreme stående i skabet så det var hvad jeg valgte at bruge

Forvarm ovnen til 200 grader

Kom vand og smør i en kasserolle og smelt det langsomt ved middelvarme

Når smøret er smeltet kommes både mel, salt og bagepulver i og det røres hurtigt sammen til en blød dej.

Tag kasserollen fra varmen og pisk æggene ind i dejen, et ad gangen.

Kom nu dejen i en sprøjtepose (eller brug 2 skeer) til at lave små kugler* på en bageplade beklædt med bagepapir.

Bag vandbakkelserne i ovenen i min. 15 min** og afkøl dem bag efter på en rist.

Når vandbakkelserne er afkølede skæres de halvejs igennem med en lille kniv og fyldet kommes herefter i.

Anret de færdige choux à la crème på et fad eller en tallerken og giv dm til sidst et lille drys med flormelis


*De skal virkelig ikke værestører end en lille valnød for de bliver meget stører i ovnen

**Tag en vandbakkelse ud af ovnen for at teste om de alle sammen er færdige, i tilfældet af at de ikke er bagt helt nok er det kun en der falder sammen og ikke en hel pladefuld

2 kommentarer:

  1. mums filibabba :D <3 skal vi ikke lave sådan nogle kager en dag og se serien :D

    SvarSlet
  2. Lyder da som en rigtig god idé, ville da slet, slet ikke være helt tosset ^_^

    P.S kan sige at kæresten og hans bedste ven var helt vilde med dem så de ryger hurtigt

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...