tirsdag den 6. december 2011

MR. FISHY NEWS



I sidste uge faldt jeg over et glas med tartar sauce i Superbest, og jeg har længe ville vide hvordan den købte udgave smagte i forhold til den jeg selv plejer at lave så jeg kunne da næsten ikke andet end at komme glasset ned i kurven til de andre varer.




Det skal lige siges at tartar sauce smager godt til en masse ting lige fra diverse sandwiches til kylling og så naturligvis fisk. For hvad kunne være mere klassisk end at parer denne sauce sammen med en god portion fish 'n' chip. I dag er det jo som bekendt tirsdag, og hver tirsdag er det at jeg komme ret sent hjem fordi jeg øver sammen med skolens teaterhold. Så når man endelig kommer træt hjem og har en masse lektie læsning der skal oversås og en stor opgave der skal skrives, ja så skulle tirsdagens aftensmad i dag (lige som de fleste andre tirsdag) altså være noget der var både hurtigt og nemt. Derfor blev der smidt nogle bådkartofler i ovnen sammen med noget fisk - Jeg brugte fiskepinde fra RoyalGreenland da det var det jeg havde liggende i fryseren.  Da kartofler og fisk kom ud af ovnen blev det hele saltet godt, kartoflerne blev desuden også dryppet med lidt malt eddike for at giv det en lidt mere engelsk smag. og så var det jo ellers bare at fylde et aviskræmmerhus op med kartofler og fisk og sætte tænderne i aftenens måltid. Hehe og ja jeg lover at jeg på et tidspunkt nok skal lave en ordentlig omgang fish 'n' chips, altså fra bunden af med beer batter og det hele, men det bliver altså på den anden side af den fede jul. Men i mellemtiden kan I jo prøve at give jer i kast med den her hurtige snyde version der nok også er lidt sødere ved hoftemålet da den ikke er lige så fed som den ægte varer

2 kommentarer:

  1. Ja var virkelig godt kan varmt anbefales til en kommende engelsklærer og måske hendes kæreste ;P

    Kan forresten fortælle at jeg fandt tartarsaucen i superbest i Vordingborg, men de har den nok de fleste steder

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...