fredag den 20. januar 2012

SØDE OG HOTTE LÅR

Onsdagens tallerken med søde og hotte lår, broccolisalat, bagte rodfrugter og stegte ris (ikke på billedet, parmesan dressing til salaten)

Det kommer vel næppe som nogen stor overraskelse at jeg i en stille stund godt kan finde på at klikke rundt på nettet for at finde inspiration til de gastronomiske udfoldelser, og den anden dag faldt jeg over bloggen "Gane og Gaffel" som jeg må sige er mere end anbefalesesværdig.

Efter jeg havde klikket lidt rundt på bloggen faldt jeg over opskriften "sødchili kyllingelår" og jeg var bare solgt på stedet, jeg mener kyllingelår i en sød og spicy honningmarinade der giver gode klistrede lår med masser af snask... "what's not to love?" Det er jo praktisk taget en kæmpe udgave af kødfulde hot wings med en lækker hjemmeavet (lidt sundere) sauce.

Af middagens rester blev der lavet en hurtig madpakke til dagen efter

Søde og hotte kyllingelår:
3 spsk. sød chili sauce
1 spsk. honning
1 spsk. soya
1/4 dl olie
3 tsk. sriracha chili sauce
Kyllingelår


Pisk sødchili sauce, honning, soya, olie og chili sauce sammen til en ensartet marinade.

Kom lårene i marinaden og lad dem marinerer i min. en times tid men som med mange andre marinader bliver kødet sevlfølgelig ikke værer af at have ligget natten over

Forvarm ovnen til 175 grader og steg lårene i ca. 30 - 45 min

Vend dem rundt et par gange  undervejs så "snakset" virkelig sætter sig fast til lårene og nærmest karamelisere lårene - og ja det er i den grad noget der giver fedtede fingre at spise

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...