tirsdag den 23. oktober 2012

DA EN POSE PANDEKAGER FRA FRYSEREN MØDTE HR. KNORR

Tirsdagens tallerken med fyldte pandekager og en blandet salat

I tirsdags fik vi intet mindre end pandekager med fyld, og det var en ret der blev smidt sammen i et snuptag hvilket der også var godt og grundigt brug for. Jeg startede jo i skole i mandags og i tirsdags da denne ret kom på bordet kom jeg først hjem med toget kl. 17:15, og ja så skulle C og jeg jo lige have handlet ind til ugens løb så det var relativt sent da jeg trådte ind ad døren. Derfor var det rigtig rart at have en pose madpandekager liggende i fryseren og en pakke med indisk risret fra Knorr i skabet, for det betød at en lækker udgave af fyldte pandekager kom på bordet i et snuptag.

Grunden til at jeg havde pandekager liggende i fryseren er faktisk mit lille bud på et "stop spild af mad" tip, for det er nemlig sådan at hver gang jeg står med en lille liter mælk der synger på sidste vers, ja så har jeg det med at lave pandekager - både i en sød dessert udgave eller i en salt madpandekage udgave (her lader jeg bare 100 g af melet erstatte af en grovere type som spelt/ rug og undlader sukker og appelsinskal), og enten betyder det en lækker uforudset dessert til aften kaffen ellers også kommer jeg pandekagerne i poser og så ryger de ellers i fryseren til en anden god gang som f.eks. hvis man skal have hurtigt mad på en alm. hverdags aften.

1 dåse hakkede tomater hældes i bunden af  et ildfastfad og de fyldte pandekager kommes over


Ost drysses over pandekagerne og de smides en tur i ovnen indtil osten er smeltet og det hel er varmet ordetligt igennem (ca. 200 grader i 15 min.)


0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...