torsdag den 11. oktober 2012

I SENG MED BRØDRENE PRICE

En ordentlig skudefuld æbleflæsk i ægte mormor stil var hvad der blev disket op med i tirsdags

Ok indrømmet, det her er måske ikke den kønneste ret jeg har vist her inde på bloggen. Men hvad den ikke har med sig i skønhed vejer den heldigvis op for i smag. I går stod der nemlig æbleflæsk på menuen, og ja faktisk var det endnu en gang noget vi ikke helt havde planlagt i vores madplan, og jeg lover at det næsten ikke var min skyld at vi endte med endnu en gang at have en uge med småændringer i madplanen. C og jeg har nemlig en lille tradition for at hvis ikke vi kan sove, ja så bliver der smidt en DVD med Brødrene Price på flimmeren, og så ligger vi ellers og falder i søvn til de to herlige brødres annektdoter fra den gastronomiske verden. Ok jeg må da lige indrømme at det måske virke som bedre sovemedicin for C end det gør for mig, jeg mener det er jo stort set madsnak det hele så for et madøre som mig er det nogle gange lidt svært ikke at lade sig rive med af deres opslugende fortællinger :)

Men altså da vi skulle sove natten til igår tonede afsnittet "Kære lille mormor" frem på skærmen, og inden længe begyndte begge vores maver at tigge og be for at få æbleflæsk som mormor lavede det. Så igår smuttede vi ud for at handle ind til retten så vi kunne få stillet den lille sult, og få maverne til at tie stille for en stud. Og ja jeg har sagt før, men siger det da gerne igen "når maven snakker og tænderne læber i vand, ja så er det nogle gange alt for svært at sige nej til sin mand" ;)

Æbleflæsk:

12 let saltede skiver flæsk
6 sore madæbler
Sukker efter smag

Steg flæsket sprødt på en tør pande og lad det dryppe af på fedtsugende papir.
Mens flæsket steger skrælles og udkærnes æblerne samt skæres i både.
Fedte fra flæsket hældes fra, men lidt skal dog blive tilbage i panden så æblerne kan steges i det indtil de begynder at falde sammen.
Smag æblerne til med lidt sukker hvis det er en syrlig sort der er brugt og server æbler og flæsk sammen med lidt rugbrød

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...