fredag den 26. oktober 2012

PÅ UDFLUGT

I går var jeg på udflugt med klassen til Torvehallerne i København, og nøj hvor var det altså bare en fed oplevelse. Det var første gang at jeg har været derinde, men det bliver bestemt ikke sidste gang. For det var bare så fedt at rende rundt mellem alle butikkerne, og møde sælgerne der kunne fortælle alt hvad der var værd at vide om deres produkter, og hvordan de var lavet osv. Ja jeg lavede faktisk en lille aftale med mig selv om at jeg skal prøve at komme der ind i hvert fald 1 gang om måneden, og siden jeg har fødselsdag i november tror jeg at en tur med C i torvehallerne bliver min fødselsdagsgave til mig selv :D

Der er vist egentligt ikke så meget at mere at sige andet end at jeg jo selvfølgelig ikke kunne dy mig for at tage et par billeder af nogle af de ting jeg faldt over der inde, så de kommer selvfølgelig her.

Udenfor er der en masse grønthandlere med næsten alle de friske grøntsager og frugter man kunne tænke sig , og selvom det måske ikke alt sammen var helt billigt var det da heldigvis gratis at kigge rundt :)

En dejlig stor kasse med butternut squash skulle lige foreviges, og da jeg tog billedet kunne jeg næsten ikke tænke på andet end en en opskrift jeg engang lavede på søde små butternut squash muffins... mon ikke det betyder at det snart er ved at være tid til at de skal laves igen?

Hos Brioche Dorée får man de lækreste franske brød og kager

Kager fra Brioche Dorée hvor der som sagt var en masse lækre franske brød og kager og også nogle søde små mini croissanter med chokolade. En af kagerne de havde var den på billedet her, jeg ved faktisk ikke hvad det er for en kage men da jeg så de to kirsebær danne en lille fint hjerte var jeg nødt til at tage et billede. Jeg har nemlig en veninde der samler på billeder af hjerter så det her kage billede er simpelthen dedikeret til hende :D

Den butik jeg nok var mest fascineret over var Féta Kai Eliés, hvor der var en masse forskellige middelhavs specialiteter, føldeoste med forskellig smag, forskellige dips og meget meget mere. Men hvad der lige trak den her butik ekstra meget op i min bog var at alle deres flødeoste og dips alle var pyntet med diverse mønstre og grøntsager

Se her kan man virkelig se at der står nogle mennesker bag som har lagt en masse kærlighed i deres forskellige produkter


Hos Féta Kai Eliés havde de også nogle store scampi i både hvidløgsmarinade og au naturel til en flad 10'er, og det var nok det jeg havde sværest ved at gå forbi... men ihhh altså hvor jeg glæder mig til november for så skal der smovses scampi med C

Lige et close-up af de lækre hummus dips der var så yndigt pyntet 

Synes lige jeg ville vise nogle spøjse chokolader jeg fandt, og når jeg siger spøjse så mener jeg virkelig spøjse for det var med fyldte chokolader med fyld af både "Gedeost/ Timian" "Roquefort/ Ananas" "Bacon/ Tomat" og "Foie gras/ Hindbær

Det sjoveste øjeblik var imidlertid nok at gå forbi Hav.dk for lige midt i montren lå en stor sildehej, og det er jo ikke ligefrem hver dag man går forbi sådan en. Og hajen lå heldigvis sådan at næsen lige stak lidt ud af hjørnet i montren, og nu er jeg lidt af pilfinger, så jeg skulle selvfølgelig lige hen og spørge om jeg måtte røre ved hajens næse og det fik jeg sørme lov til :)

Selv hos Hav.dk er der Halloween stemning med et udskåret græskar i munden på hajen, men nu er det jo også lige om hjørnet

De lækreste is jeg har spist længe fås hos Is Á Bella

De mange varianter af cremede og farverige is - den mørke chokolade is var specielt god, ja den smagte faktisk fuldstændig som en lækker blød chokoladekage bare i is form... MUMS!!!"

Billedet her blev desværre ikke så godt men smagen var nu stadig helt i top, her er en blanding af grape og blåbær is

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...