torsdag den 18. juli 2013

DESSERTEN UDEN NAVN


Egentligt blev den her søde sag kreeret i søndags da lækkersulten trængte sig på, men jeg har simpelthen været så tappet for energi hele ugen (ja det er hårdt at komme i arbejde) at jeg overhovedet ikke har fået blogget en eneste gang til min stor irritation. Men her i nogle korte øjeblikke inde sengetid fandt jeg dog lige energien og tiden til at dele opskriften med alle jer Sultne Studerende derude. Hvad jeg skal kalde den her søde svend er jeg ikke helt sikker på, for toppen af den minder mest af alt om en crumble, fyldet er en rest rabarber og hindbær fra fryseren smagt til med sukker og bunden er i bedste cheesecake stil lavet af knuste digestive kiks og smør - dog også lige pimpet op med nogle af de lækre dragé mandler fra Konnerup & co....... hmmmmm  nogle forslag til et godt navn på den her dessert?

Well imens i tænker over et navn kan i jo prøve at lave den selv, jeg lover at det er super nemt og den kan varieres i det uendelige alt efter de ingredienser man har på lager, her får i min søndags udgave:

Kiksebunden bliver først drysset med en god håndfuld dragé mandler...


a
..fyldt med rabarber og hindbær vendt i sukker...
a
...toppet med smuldredej...


a
...og sidst men ikke mindst bagt indtil den er lækker gyldenbrun - ja det er såmænd en ret så hurtig og nem dessert at smide sammen 



a

Bagt rabarber-hindbær dessert med choco twist - 4 ret lækkersultne personer:

½ pk. digestive kiks, knust
50 g smør, smeltet 
1 håndfuld milk chocolate caramelized almonds, men M&M's/ maltesers ville være en god erstatning 
150 g rabarber
150 g hindbær
ca. 50 g sukker

Smuldredej:
100 g hvedemel
50 g kokosmel
50 g koldt smør i tern
50 g sukker 

Forvarm ovnen til 175 grader 

Start derefter med at lave smuldredejen ved at blande mel, kokosmel og sukker i en skål

Kom derefter smørret i og smuldre det sammen til det ligner store brødkrummer - stil til side mens resten af kagen gøres klar 

Nu blandes de knuste kiks sammen med smørret indtil de begynder at samle sig

Pres derefter kiksemassen ned i bunden af et ildfast fad

Over kiksebunden kommer man en håndfuld hakkede dragémandler

Hvis man bruger frosne bær skal man lige smide dem en tur i mikro ovnen inden man fortsætter.

Men når så ens bær er tøet op smager man dem til med sukker og hælder dem over kiksebunden.

Til sidst drysser man så bare smuldredejen på og smider kagen en ur i ovnen i ca. 15 - 20  min - eller indtil den begynder at blive dejligt gylden på toppen.

1 kommentarer:

  1. Åhh mums :) Jeg kan godt lide at du har taget en klassiker, som -let's face it- alle jo kan lide, og så lige tilsat chokolade! En dessert lige efter min mave. Mmmm...
    Hilsen fattig-bloggeren

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...