søndag den 28. juli 2013

THE SWEETEST KIND OF MESS


Sidste fredag havde jeg besøg af de fire dejlige damer fra sladreklubben, vi har ikke set hinanden i evigheder da vi alle har haft super travlt. Men sidste fredag stod den på hygge for alle pengene, og selvom jeg skulle på arbejde tilbød jeg alligevel at stå for maden, ja sådan kan det gå når man elsker at lege i køkkenet.

For ikke at over bebyrde mig selv med at for meget stress og jag efter en trættende arbejdsdag valgte jeg at menuen skulle stå på pulled pork sandwiches, for køddet kunne jo stå og passe sig selv i ovnen mens jeg var på arbejde, og så skulle jeg bare rive det fra hinanden lige inden spisetid og vende en hurtig coleslaw sammen..... se nemmere kunne det da ikke blive.

Vi skulle naturligvis også have en dessert, og her faldt valget på den super nemme engelske dessert "Eton Mess" som nok er en af mine yndlings sommerdesserter. Den er super nem og består stort set kun af flødeskum, kyskager og jordbær, men bare lige for en god ordens skyld får i da lige opskriften på den herunder


Jordbærene skæres i grove stykker og vendes lige i lidt sukker til de begynder at safte...

a
... og så vendes hele moletjavsen sammen


a

Eton mess - 4 pers + 8 is:

500 m fløde
1 kg jordbær
2 - 3 spsk sukker

Start med at skære jordbærene ud i grove stykker, vend dem i sukkeret og stil dem til side.

Mens jordbærene trækker i sukkeret piskes fløde indtil piskeriset begynder at kunne trække spor, den må endelig ikke blive pisket alt for stiv.

Nu skal man bare have knust nogle kys ned i flødeskummet og hældt jordbærene ned til fløde og kys - kund bærene gem væden til senere.

Vend det hele godt sammen og stil det i køleskabet indtil desserten skal serveres.

Når den serveres kommes den i et glas, en lille skål eller lignende, drysses med lidt flere knuste kys og drisles med lidt af jordbær saften.

Jeg havde en del eton mess tilovers. og i stedet for et stride det ud røg det en tur mine nye isforme.... ja jeg ved godt at jeg fik grisset dem ret meget til


Efter en tur i fryseren har man så de lækreste eton mess ispinde.... skulle man mon være fræk og dyppe nogle af dem i chokolade?

4 kommentarer:

  1. I love it! Både opskriften, ideen og Stop Spild Af Mad tilgangen. Du har sørme fortjent at vinde min give-away med dit forslag ;-)

    Der er nye isforme på vej til dig inden længe. Glæder mig til at se hvad du kan finde på at putte i dem.

    Glad hilsen
    Malou

    SvarSlet
    Svar
    1. weeeee.... det lyder rigtig godt nu må jeg jo så hellere gå i tænke boks og overveje hvad jeg skal have kreeret af lækre is.....mon jeg skulle give mig i kast med en hjemmelavet udgave af en astronaut is? :)

      Slet
  2. Var stort fan af dit pulled pork indlæg :D Eton Mess ser også rigtig lækkert ud... det er jo vildt nemt at lave! :) Tak for tippet ;)
    Hilsen fattig-bloggeren

    SvarSlet
  3. En opskrift der i dén grad er anbefalelsesværdig, for nøj hvor smagte det godt ! :D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...