fredag den 25. oktober 2013

AMO MACARONS

Sponsoreret indlæg


Hvis i lige som mig følger med i kagekampen på kanal 5 så har i nok set reklamerne fra Amos nye kageblandinger, "Amo Macarons". De fås med både chokolade smag og jordbær smag, og her i efterårsferien fik jeg lov til at teste begge udgaver.



Med i pakkerne var der både en blanding til selve macaronsne og en til fyldet, og så fulgte der såmænd også en sprøjte pose med. Dog ville det have været meget rart med en ekstra sprøjtepose til fyldet også, men jeg havde da heldigvis nogle sprøjte poser liggende i min køkkenskuffe som jeg kunne bruge til at sprøjte fyldet ud på macaron bundende. 

Helt klar til at sptøjte macaron bundende ud på en bageplade, dog fik jeg en hel del mere en de 24 bunde som pakken siger at dejen rækker til, men det gør selvfølgelig ikke noget .
Jeg har jo før selv prøvet at give mig i kast med at lave macarons, og derfor var jeg da også lidt skeptisk med den her blanding nu hvor der ikke var noget med at piske hvider stive, eller vende mandelmel forsigtig i dejen. De var jo i stil med Amos andre kageblandinger en "tilsæt kun vand, smør og mælk" blanding, og jeg kunne simpelthen ikke forestille mig at de kunne blive til noget der så meget som mindede om hjemmelavede macarons. 


Men alle mine fordomme blev da gjort slemt til skamme, for de her macarons blev helt vildt gode. Selv fyldet som var en smør baseret creme kunne jeg faktisk lide (plejer ellers ikke at kunne lide smørcremer), og med en pris på omkring de 30 kroner (som andre kageblandinger) kan jeg faktisk godt se mig selv købe dem i fremtiden. Både for at spise dem som de er, men også fordi det er en nem måde at bage macaron bunde på, jeg mener fyldet behøver jo ikke at være det der følger med i pakkerne, her kan man jo sagtens være kreativ og lege lidt. Jeg tror f.eks. at jeg skal prøve at lave chokolade macarons med salt karamelsauce i, eller jordbær macarons med vanilje/kokos fyld. For mig er det vigtigste faktisk at Amo lige pludselig har gjort det helt overskueligt at lave macarons i en travl hverdag uden at man får sved på panden, og derfor synes jeg også at det er lidt synd at Amo ikke også har lanceret en vanilje macaron kageblanding som man både kan bruge som en lækker vanilje macaron der kan spises som de er, eller bruges som en grund-macaron man kan lege videre med der hjemme.

De fineste små macarons, ja selv de traditionelle små "fødder" fik de med, og nu ved jeg ikke med jer men kan da godt se for mig at især de lyserøde jordbær macarons kan blive et hit her til valentines day, eller enhver prisessefødselsdag rundt om i det danske land.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...