onsdag den 7. november 2012

BLOG PROJEKT SAMMEN MED SANTA MARIA


Sponsoreret indlæg


For nyligt sagde jeg ja til at indgå i et rigtigt spændende blog-projekt sammen med intet mindre end Santa Maria, og ja det kommer vel næppe som nogen overraskelse at projektet handler om mad :)

Hvis jeg kort lige skal fortælle lidt om projektet så går det ud på at man inde på Santa Marias hjemmeside kan finde en masse lækre opskrifter. Opskrifterne er inddelt i forskellige kategorier f.eks. "Hovedingrediens" (hvor man kan vælge om man har lyst til retter med kylling, fisk, grøntsager, oksekød m.m), "Typer  af målider" (hvor man kan vælge om man har lyst til hovedretter, forretter, vegetarisk, buffe, hurtigt og enkelt m.m), "Typer af smag" (hvor man kan vælge om man har lyst til tex-mex retter, indisk mad, grillet mad m.m.) og "Emner" (hvor man kan vælge om man har lyst til hverdags retter, fredagshygge retter, picnic mad m.m). Kort sagt kan finde noget for enhver smag, desværre er Santa Marias opskriftsunivers ikke særligt kendt, og det er synd for det er virkelig godt og omfattende.

Og her kommer jeg ind i billedet, for som de fleste af jer læsere nok har lagt mærke til er jeg en stor fan af at lave ugentlige madplaner, men jeg ville da lyve hvis jeg sagde at det var noget der kun tog fem minutter at strikke sammen. For man skal jo først have fundet på 7  forskellige retter der helst ikke skal tager for lang tid at lave i hverdagene, og så skal de forskellige retter ikke være alt for dyre at handle ind til, og sidst men ikke mindst skal det selvfølgelig være noget der smager godt og ikke er for ensformigt. Puha ja det kan da godt af og til være lidt af et puslespil der skal gå op, men heldigvis kan man jo finde en masse indspiration inde i blogosfæren på lækker mad, og især også inde i Santa Marias opskrifts index kan man finde en masse inspiration til en varieret madplan hvor der både er plads til fiske retter og kødløse dage af og til.

Og det med de kødløse dage kommer der nok til at være flere af i en kommende tid, for igennem samarbejdet med Santa Maria arbejdes der på at slå et slag for vegetariske retter, for der er en masse lækre opskrifter uden kød som med fordel kunne indgå i en madplan... ja jeg foreslår at man kunne indføre noget i stil med en "Meatless Monday" for at skabe lidt mere variation i hverdagen. Personligt kender jeg ikke så meget til vegetariske opskrifter, og jeg kunne forestille mig at der er mange andre derude lige som mig. Men jeg glæder mig  i hvert fald til at komme til at lære flere vegetariske opskrifter at kende da det også betyder mere leg i køkkenet med nye ukendte opskrifter.

Postmanden kom såmænd også og bankede på døren idag, og under armen havde han en dejlig stor pakke fuld af lækkerier fra Santa Maria, og det er nettop disse lækkerier der skal danne basen for både de vegetariske retter og andre lækre mundgodterier der skal kreeres i den kommende tid :) Og bedst af alt du kan også få lov til at få sådan en pakke fra Santa Maria, jeg har nemlig fået lov til at uddele en pakke som den jeg fik i en give away - men mere om den senere.


Efter alt bobleplasten blev fjernet  og lækkerierne kom op af kassen var der kun tilbage at finde ud af hvad pakken egentligt bestod af, og her er hvad den indeholdte: "Chili con carne spice mix", "Crispy chicken bites spie mix", "Vegetarian taco spice mix", "Burrito spice mix", Multi grain tortillas", Whole wheat tortllas", "Økologiske tortilla chips", "Smooth salsa", Pineapple  salsa" ,"Garlic salsa", "Medium salsa", "Red jalapenos", Green jalapenos", "Hot pepper sauce", "Taco sauce, hot", "Kokosmælk", "Red cury cooking sauce", "Green cury cooking sauce (desværre var den her pakke utæt og havde lækket ud i halvdelen af kassen), " Lime blade", "Wok noodles", "Lemon grass", "Red Cury paste", "Green cury paste", "Whole Wheat noodles", "Sweet chili sauce", "Soya", "Fish sauce", "Mango Chutney, Bengal spice", "Mango chutney, pineapple", "Chicken tikka masala dinnerkit", "Chicken tandoori dinnerkit", "Tikka masala cooking sauce", Kerala cooking sauce", "Korma  cooking sauce" og en masse, masse krydderier

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...