torsdag den 22. november 2012

MEXICANSK FIESTA/ TEST AF SANTA MARIA PRODUKTER

Sponsoreret indlæg


I sidste uge stod der jo vegetariske tortilla wraps på menuen, og det betød at vi holdte vores egen lille mexicanske fiesta fredag aften hvor der blev testet en masse Santa Maria produkter. Egentligt var planen at vi bare skulle afprøve ”Vegetarian taco mix”, men det endte også med at der blev lynoptøet en pakke hakket oksekød fra fryseren så vi også kunne teste ”Burrito spice mix” for selvom mændene herhjemme godt ville afprøve det vegetariske fyld var de dog alligevel ikke helt overbeviste om at de kunne lide det, så der blev også stillet an med et alternativ (en af de få gange hvor jeg rent faktisk gad stå og lave forskelligt aftensmad)

Men sådan noget fyld her kan man jo næsten ikke spise alene, så udover en masse salat og andre grøntsager, creme fraiche og den obligatoriske guacamole betød vores mexicanske aftensmad også at jeg fik afprøvet både de økologiske tortillawraps og tortilla chips, grønne jalapeños, hot pepper sauce og pineapple salsaen.

Faktisk var jeg positivt overrasket over det vegetariske fyld, igen vegetarisk mad er en smugle udenfor min comfortzone, men Santa Marias ”Vegetarian taco mix” passer rigtig godt ind sammen med de andre produkter i deres mexicanske linje, og jeg vil vove at påstå at hvis man kan lide alm. tacofyld med oksekød ja så vil man også kunne lide den vegetarisk udgave med soyaprotein  i stedet for kød. Dog skal det siges at man skal passe på med ikke at koge det for meget da det ret nemt får en lidt ”mushy” konsistens, jeg kom nemlig til at give mit fyld lige rigeligt nok, og det var et af de få kritik punkter jeg fik af C der ellers syntes at det var et ganske udmærket fyld. Det vegetariske fyld smager meget lig oksefyldet, men er et alternativ der er hel del letter, og med det mener jeg at det både kaloriemæssigt er lettere og så bliver man ikke nær så oppustet af at spise det i forhold til hvis man havde spist oksefyld (I know nu lyder det lige et øjeblik som om det er noget jeg går op i). Som en ekstra bonus så er det også et lidt billigere alternativ (se det her, det er noget jeg går op i), specielt hvis man som jeg selv tit og ofte gør brug af mængde rabatter på dåser med tomater, for det eneste man skal tilsætte udover lidt vand er ca. ½ dåse hakkede tomater nemt ikk’. Og hvis man nu har planlagt at man skal have lavet tomasuppe, kødboller i tomatsauce, pizzasauce eller lignende i ugens løb er det jo næsten sikkert at man har lidt tomater tilovers og hvis man så er smart kan man planlægge at lave denne ret for at minimere mad spild…se ”Win – Win”!

Jeg lavede jo også et oksefyld til vores wraps, og der er jo ikke så meget at sige om smagen andet end at den smager godt, og at den minder ret meget om alm. taco mix ja eneste undtagelse er at man i burito mixen også kommer stimlet peberfrugt i. Det viste sig dog at have været ret unødvendigt at lave et oksefyld også, for det vegetariske fyld kunne sagtens stå alene, men hey nu har jeg rester i fryseren…. måske jeg skulle piske en mexicansk æggekage sammen snart, eller komme det i pitabrød engang i næste uge? De wraps vi spise var jo som sagt de økologiske tortilla wraps og dem kunne jeg faktisk rigtig godt lide, de var en smugle mere bløde end standard tortilla wrapsne hvilket jeg syntes var rigtig lækkert. Desværre betød det at de var blødere i smagen også at de nemt klistrede sammen og var lidt svære at få fra hinanden hvilket var lidt øv.


Vegetarisk wrap med lækker guacamole, en masse forskelligt grønt og en ordentlig klat cremefraiche på toppen

En wrap med burito fyld og igen en masse forskellige grøntsager, guacamole og en anelse cremefraice, og så er den ellers sovset godt ind i pinapple salsa mums :)

 Tilbehør til en ordentlig mexicas fiesta havde Santa Maria også sendt en masse af, så der blev ikke sparet på hverken  tortilla chips, jalapeños eller salsa. Chipsne smagte som alle andre tortilla chips så dem ved jeg ikke om jeg kunne finde på at købe igen når nu der findes så mange billigere varianter, men både deres jalapeños og salsa ryger helt sikkert i kurven igen. Jalapeñosne havde en lækker frugtagtig smag efterfulgt af en lækker spicynes (ja jeg er faktisk så glad for dem at jeg har kommet dem i alt fa guacamole til tunsalat siden) og deres salsaer er som altid fabelagtige, men jeg tror endnu ikke at jeg har smagt så god en salsa som deres pinapple salsa. Føj hvor er den altså bare god, med en lækker smag af ananas og tomat og uden at være særligt stærk betyder et at den er utrolig alsidig og kan bruges af stort set alle uanset ens spicyness præferencer og så er den bare et godt alternativ til den traditionelle salsa.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...