fredag den 9. november 2012

GUIDET TUR OG GIVE AWAY

Sponsoreret indlæg

-

Det dæmre svagt i erindringen at jeg engang halvt fik lovet at jeg ville vise mine godt proppede og måske lettere rodede køkkenskabe  men det blev jo aldrig rigtigt til noget, til dels fordi jeg kom fra det og til dels fordi jeg ikke lige har fået fundet tiden til det. Men nu fik jeg endelig taget mig sammen til at give en rundtur i mit lille køkken, og her den anden dag  fik jeg jo den kæmpe store kasse med produkter fra Santa Maria og det var ikke ligefrem let at finde plads til et hele, så jeg besluttede onsdag aften at hive alt ud af mine skabe, vaske dem ind- og udvendigt (hvilket også var tiltrængt) og så gik jeg ellers i gang med at sortere mit lager af basisvarer igennem og smide alt ud som jeg vidste vi ikke ville få brugt* men så var køkkenet jo også helt klart til at blive vist frem her på bloggen. Bagefter gik jeg så i gang med at finde pladsser til alle de nye produkter og proppe resterne af mit lager tilbage i skabene hvor der ellers var plads, og jeg skal hilse og sige at det var lidt af et puslespil der skulle gå op. Men til sidst lykkedes det, og det var nu meget rart med sådan en god rengøring og sortering af køkkenskabene her inden jul, og som en ekstra bonus har jeg nu mere styr på hvad der gemmer sig i køkkenskabene af krydderier og andre lækkerier så det betyder jo både at jeg får minimeret indkøbene af ting jeg allerede har stående, og at jeg ved at jeg har en masse stående til at lave lækker og smagfuld mad med selv når køleskabet er ved at være tomt og det er sidst på måneden.

This is where the magic happens!” mit fine køkken, ja det er måske ikke så stort, så pladsen skal udnyttes fuldt ud, men for mig er det bare helt perfekt

Den anden ende af mit køkken.

Over komfuret har jeg et skab som er fuld af diverse krydderier, eddiker, saucer, kaffe, te og lignende. Super praktisk og lige ved hånden når man står og svinger gryder og pander

I mit skab ved siden af komfuret har jeg mit olie lager  hvor sennep, ketchup og lignende også har sneget sig ind. Igen super praktisk fordi det er lige ved hånden når man skal lave mad


Ved siden af mit køleskab er den længste bordplade i køkkenet, og under den er der også køkkenskabe og her har jeg alt hvad jeg bruger til at bage samt andre tørvarer som ris, pasta og lignende. Et smart tip er at komme sine ting i kasser, det spare både plads, og så har man f.eks. alt mel og sukker i en kasse som er lige til at hive frem når der skal bages og til at  smide på plads igen når man er færdig

Ok indrømmet ikke alt er lige ordnet i køkkenet, for over mit køleskab har jeg det der egentligt startede ud med at være brødskabet. Men nu er det nok mere køkkenets rodeskab hvor der er både brød og andre ting der ikke er plads til ellers i køkkenet  (f.eks. en masse dåser med tomater og kokosmælk der var gode tilbud på)


Ja det var så en lille guidet tur  rundt i mit køkken og i mine køkkenskabe som jeg håber I kunne bruge til noget, og hvis I ikke synes at i kunne bruge det til noget er jeg sikker på at I vil kunne bruge det næste jeg disker op med. For grunden til at jeg fik ryddet op i mine skabe var jo som sagt at jeg modtog de mange fine produkter fra Santa Maria, og de søde mennesker der sendte mig kassen har faktsk også givet mig muligheden for at forkæle mine søde læsere lidt her op til jul. Og det betyder at der er en heldig læser der kan vinden en ekstra julegave i form af en kasse magen til den jeg modtog. Ja det lyder slet ikke dårligt, men hvordan får man så fingrene i den her kasse fuld af spændende eksotiske basisprodukter og krydderier fra Santa Maria? jo man skal gå ind på den her hjemmeside og finde sin favorit vegetariske opskrift inde blandt Santa Marias opskrifter. Skiv derefter din favorit vegetariske Santa Maria opskrift i kommentarfeltet under det her indlæg (og del også gerne din egen helt private vegetariske favoritret, dog ikke et krav).


1 Lod = kun kommentar

2 Lodder = kommentar + fast læser gennem enten Facebook eller Bloglovin'

3 Lodder = kommentar + fast læser gennem enten Facebook eller Bloglovin' + del give away på egen blog

.

Jeg trækker lod blandt alle deltagere den 1. december 2012. Vinderen bliver bagefter offentliggjort her på bloggen og på Den Sultne Studerendes Facebook side 


Det her er hvad en heldig læser kan løbe af med den 1. december

*Og jeg skal hilse og sige at det altså ikke var helt nemt for en Sulten Studerende der ellers plejer at kunne bruge rub og stub af diverse madvarer (ja selv når jeg kun skal bruge æggeblommer i en opskrift ryger hviderne i en pose i fryseren, og efter en kyllingesteg bliver skroget gennempillet for alt resterende kød og brugt som pålæg eller i cæsar salat)

6 kommentarer:

  1. Virkelig lækker konkurrence! Tacos er helt klar en favorit hos mig, så tror jeg skal have prøvet vegetartacos :)

    SvarSlet
  2. Skøn konkurrence! Jeg vil gerne være med, med 1 lod.
    Jeg må helt klart prøve deres "Vegetarisk quesadilla"-opskrift.
    Vi spiser tit quesadillas herhjemme, men har endnu ikke prøvet en vegetarisk udgave :)

    SvarSlet
  3. Dert lyder rigtig godt så skal du bare gå ind på Santa marias hjemmeside og finde dine favorit vegetarers og skrive den i kommentarfeltet, og så er du med i lodtrækningen om den fine kasse

    SvarSlet
  4. Super fed konkurrence! Jeg er nok mest til de vegetariske burritoer, da de kan varieres ud i det uendelige og efter hvad man lige har i køleskabet: http://www.santamariaworld.com/da/sog-i-hele-sitet/?q=Vegetarisk&showallrecipe=true#!/vegetarisk-burrito?recipeid=10002199__PageProviderRetailTexMexDa

    Min yndlings vegetaropksrift lige pt. er disse risdeller fundet hos sneglcille.dk, hvor man ligeledes kan peppe dem op med hvad man ligger inde med af grønt: http://sneglcille.dk/2012/08/08/opskrift-pa-risfrikadeller/

    Og jeg deltager med 2 lodder, er fast læser på Bloglovin :)

    SvarSlet
  5. http://tinyurl.com/bmzjp77 Omnomnom!

    Jeg vil forresten gerne bytte køkken - dit er næsten dobbelt så stort som mit, med bordpladsen!

    Jeg har også delt det her her: http://denmadglade.blogspot.dk/
    Og jeg er selvfølgelig også fast læser (og synes slet ikke, du er aktiv nok. :P Kigger nok herinde et par gange om dagen og håber på, der er nyt. :P)

    SvarSlet
  6. Stærk tomatsuppe, bare fordi at jeg ELSKER suppe :)

    Jeg følger din blog fast og Synes godt om på Facebook.

    Hav en dejlig dag
    Hilsen Louise

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...