søndag den 14. april 2013

EN TRAVL UGE

Onsdagens aftensmad var noget så simpelt som smørrebrød. Det var hurtigt, lækkert og faktisk ret så fint hvis jeg selv skal sige det

I den her uge har jeg ikke ikke været på skole, jeg har nemlig været i minipraktik, og nøj hvor har det altså været spændende. Jeg var i praktik hos KRAM madservice i Køge, og jeg fik helt sikkert lært en masse af min uge hos dem... ja jeg var faktisk lidt trist over at skulle tilbage på skolebænken allerede, for jeg ville nu gerne have blevet en ekstra uge. De første to dage blev brugt i den varme afdeling hvor de har nogle gevaldigt store gryder, og en masse maskineri som kan klarer de store portioner der produceres. Onsdag og torsdag blev jeg sendt over i den kolde afdeling hvor jeg fik lov til at smører smørrebrød i lange baner, og fredag hjalp jeg til i personalekantinen på Køge sygehus. Så I kan nok se at det har været en travl uge, og derfor er bloggen nok også blevet en smugle forsømt. Men efter sådan en uge kan man da ikke andet end at blive en lille smugle inspireret, og da jeg kørte hjem onsdag eftermiddag ringede jeg og spurgte C om hvad han havde lyst til at få at spise til aftensmad. Til at starte med vidste han såmænd ikke lige hvad aftensmaden skulle stå på, derfor gav jeg ham et valg, enten kunne han tage noget hakket kød op ad fryseren og ligge det i vand til optøning, og så lavede jeg pasta og kødsauce til aftensmad, eller også lavede jeg smørrebrød til aftensmad. Og svaret kom promte for C synes nemlig at smørrebrød til aftensmad var en super idé, og hvis jeg skal ære helt ærlig var det sådan set også det jeg håbede at han havde mest lyst til. Jeg havde jo ståret hele dage og lavet smørrebrød hos KRAM, og hvor andre måske ville været blevet overordentligt træt af smørrebrød efter sådan en dag, ja så er jeg måske lidt mærkelig. For jeg kunne ikke andet end at føle mig super inspireret, så da jeg nåede hjem til Næstved tømte jeg køleskabet for pålæg, fandt rugbrød frem fra køkkenskabet og så gik jeg ellers igang med at lege.


Jeg lavede madder med hønsesalat og bacon, frikadelle og rødkål, æg og tomat...

..Leverpostej og bacon, kartoffel og ristede løg og sidst men ikke mindst også en mad med roastbeef (jeg fandt jo et super tilbud på det i Rema1000 for nogle dage siden)

I fredags sluttede mini praktikken jo, og de søde mennesker hos KRAM gav mig både chokolade, vin og elevplads med hjem... slet ikke dårligt, ja jeg glæder mig allerede til at komme derud og arbejde igen til sommer og se de søde mennesker igen

1 kommentarer:

  1. 1000 tak er altid for positiv respons, men ja jeg synes også at KRAM er en super spændende arbejdsplads, og jeg glæder mig rigtig meget til at skulle derud igen :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...