onsdag den 3. april 2013

MR. LINGS KINESISKE ANDEWRAPS

Kinesisk pandekage med stegt and, agurk, forårsløg og hoisin sauce.

Mandagens aftensmad var både virkelig lækker og super simpel og som en ekstra bonus fik jeg endelig udryddet de anderester jeg har haft liggende i fryseren siden jul*. Menuen stod nemlig på en omgang kinesiske andewraps i bedste peking stil med både agurk, hoison sauce og forårsløg. Det kan måske godt være lidt svært at finde de kinesiske pandekager hvis ikke lige man bor i nærheden af en asiatisk købmand, men som erstatning ville nogle tortillawraps eller nogle tynde madpandekager sagtens kunne gå an.




Kinesiske andewraps - 4 pers:

1 rest trevlet andekød, men hvis ikke man har det kan man jo også stege en andebryst eller to og bruge dem**
1 pk. kinesiske pandekager
1 agurk, skåret i tynde stænger
2 - 3 forårsløg, skåret i tynde strimler
Lidt hoisin sauce

Start med varme anderesten igennem, og hvis man bruger bryster steges de
Når kødet er stegt kommes det i en skål og stilles til side, brysterne skal lige skæres i skiver og så skal de også stilles til side.
Nu skal pandekagerne lige steges på en tør varm pande ca. 30 sek. pr. side.
Server enten som jeg gjorde på en stort spækbræt/ fad så man selv kan lave sine wraps, eller lav en masse wraps på forhånd og server dem rullede
Til mine wraps kom jeg lidt and på en pandekage sammen med 2 stænger agurk, lidt forårsløg og drislede til sidst lidt hoisin sauce over.

*Ja jeg er jo ikke den store fan af at lade mad gå til spilde, derfor plejer jeg jo også at stå og pille alt kødet af benene når vi har fået kyllingesteg,og julens andestege fik samme omgang. Ja jeg indrømmer at jeg bad min svigermor om at lade mig maltrakterer andeskroget efter vi havde spist så jeg kunne gemme kødet, men set i bakspejlet var det jo det værd, for ellers havde vi jo ikke fået lækre andewraps igår ;)


**Det ville jo nok faktisk bare smage endnu bedre med nystegte bryster

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...