torsdag den 25. april 2013

FANCY PANCY

I mandags var vi jo inviteret ud for at fejre svigerfar, og selvfølgelig havde jeg kameraret med så jeg kunne knipse nogle billeder af maden. Det var nemlig ikke bare hverdags mad, næ vi skulle sørme ud og spise fint,eller i hvert fald en del finere end vi plejer at spise herhjemme i SU-hytten ;)

Vi spiste på en restaurant der hed Retro Gusto som ligger inde på Vesterbrogade i København, og det var super hyggeligt. Et lille intimt sted som havde den fedeste indretning... ja jeg jeg ville ønske at jeg fik taget et billede af den for det var total 1970'er love på vægene. Maden var heldigvis ikke et lev fra fortiden og hvis ikke det var fordi jeg har lange udsigter til at få råd til at spise der igen ville jeg tage derind igen inden for ganske kort tid og spise deres lækre mad igen. Men hey man kan jo ikke vinde hver gang, og i det mindste fik jeg nogle ok billeder som jeg kan sidde og savle lidt over næste gang jeg skulle få lyst til lidt Retro Gusto mad igen.

Vi havde knap nok sat os før tjeneren kom med det nok mest awesome menukort jeg nogen sinde har set...

... Et gammelt Pink Floyd plade cover der var blevet lavet om til et menu kort. Total kærlighed lige der

Til forret fik jeg en pocheret lyssej med estragonpesto og fennikel slet ikke dumt selvom jeg var lidt bange for fennikelen, men hey det smagte jo super godt :)

C fik kalvetartar med appelsin, basilikum-mayonnaise og sort pebermarengs til forret. Det var jeg ikke modig nok til jeg mener jeg vil gerne have mit kød tilberedt, jeg smagte dog lidt af det og må indrømme at det ikke var så ringe endda. Men en hel portion ville jeg nok ikke kunne klarer.

Hovedretten stod på langtidsbagt svinenakkefilet med karamelliseret knoldsellericreme, æbleperler, broccoli og rosmarin glace helt sikkert aftenens højdepunkt for mig, jeg mener man kunne virkelig smage at der var blevet kræset for den her grissebasse.

Til dessert fik C hvid chokolade ganache med rødbede trilogi...
... Og jeg fik semifreddo med jordbær og citron

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...