onsdag den 31. august 2011

EN AFTEN MED INDISK

Fornyligt fandt jeg ud af at man i Irma kunne købe den her fantastisk indske drik, en mango lassi (som egentligt bare er er slags mango-yoghurt smoothie). Siden jeg smagte den første gang har jeg været helt vild med den, så den fra Irma skulle da selvfølgelig lige afprøves, og et betød jo at jeg også havde den perfekte anledning til at afprøve Santa Marias tikka diner kit.

Den famøse mango lassi




Lad mig bare sarte med at sige jeg nok ikke skulle have skruet for højt op for forventningerne til Irmas mango lassi, for den var virkelig en slem skuffelse, jo drikkes kunne den da sagtens, men nydes det var straks en anden sag (i hvert fald for mine smagsløg) i stedet for den let syrlig-søde smag af mango og yoghurt, så var det den gennemtrængende smag af kardemomme som var det eneste jeg egentligt kunne smage - og det faldt altså ikke i god jord hos mig, så kommer da i hvert fald ikke til at købedet produkt igen

Tilgengæld var det en helt anden historie med aftenens andet indiske indslag: dinner kittet fra Santa Maria. Det er ingen hemmelighed at jeg er lidt småvild med indisk mad*, og det her kunne jeg i den grad godt blive fan af hvis der skal laves lidt hurtigt mad i hverdagen

Kittet bestod af både indisk risret, en portion kylinge tikka og raita (derudover kom kom jeg lidt agurk i raita'en, tomater i tikka'en og varmede et naan brød)


*ja dagens middag bragte da vist nok lige lidt gade mad minder frem fra sommerens københavner tur med kæresten og svigermor der blev afsluttet med maner på Sahil

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...