fredag den 19. august 2011

MEXICANSK ÆGGEKAGE

Oh God, så var det vist lige at man officielt begyndte at kunne mærke SU-budgettet stramme sit greb om pengepungen, så nu skal der virkelig kreativitet til når det gælder aftensmaden (for har virkelig ingen intention om at leve af pasta og ketchup eller havregrød indtil den første). Og i går var det i den grad billig mad der stod på menuen da der blev tryllet lidt med diverse rester - og som en ekstra bonus var der også masser af grøntsager i den


De grønne hovedpersoner: tomater, grøn- og rødpeber, løg, hvidløg og en rest kogte kartofler

Aftenens tallerken ser måske en anelse kedelig ud i dag, men det smagte altså bare rigtig godt. Til æggekagen fik vi også lidt godt hjemmebagt brød (vi havde fået det af min mor)

Mexicansk æggekage*:

6 æg
2 dl mælk
Salt og peber
2 tsk. chilisauce
1 grøn peberfrugt, i tern
2 løg, finthakket
2 fed hvidløg, finthakket
2 tomater, i tern
2 ½ dl taco kød**

Pisk æg, mælk, salt, peber og chilisauce sammen og stil massen til side.

Svits løg og hvidløg over middelvarme, tilsæt peberfrugt, tomater og kød og steg blandingen i ca. 5 min. ( her kom jeg også en rest flæsk og kogte kartofler i fra gårsdagens middag)

Hæld æggemassen over blandingen og steg æggekagen indtil den har næsen sat sig

Kom panden i ovnen ved 200 grader og bag i ca. 10 min


*Ja grunden til at jeg kunne lave den her ret forholdsvis billigt var fordi det eneste jeg sådan set stod og manglede var æg og mælk ellers havde jeg resten ligende som rester

**Lavede for nogle dage siden en omgang nachos med stegt oksekød i taco krydderi, og ja brugte jo ikke alt kødet så resten af det kom i fryseren og blev fundet frem til dagens reste trylleri

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...