mandag den 15. august 2011

KANELCOOKIES



Kanelcookies:

200 g mørk chokolade*
125 g blødt smør
200 g mørk farin
1 æg½ tsk. natron
½ tsk. salt
250 g hvedemel
1 spsk. stødt kanel

Hak chokoladen groft.

Bland smørret godt  med farin og æg.

Tilsæt natron, salt, mel og kanel og rør det hele godt sammen.

Vend chokoladen i og form dejen til små kugler og tryk dem flade.

Bag cookiesne ved 180 grader i ca. 10 min


*I går aftes efter jeg havde gjort klart til det seneste køkkeneksperiment (more on that later) fik jeg også ligelyst til at lave bare et eller andet der kunne nydes næsten med det samme, så valget faldt på mine absolutte yndlings cookies. Havde dog ikke noget chokolade liggende så besluttede mig for at lave dem uden chokolade denne gang, og det kan man sagtens cookiesne bliver i hvert fald ikke ringere af det. Besluttede mig dog for at hakke en rulle chokolade med nougatfyld og drysse det på som pynt (og for lige at give bare lidt chokoladesmag til cookiesne - De blev rigtig gode, og kæresten og hans roomie elskede dem)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...