tirsdag den 10. juli 2012

DA KYLLINGEN FIK EN CHANCE TIL


Lørdagens aftensmad stod i fingremadens tegn med spicy kyllingestrips, grøntsgsstenger og hvidløgsdip

I lørdags fik vi noget herhjemme som jeg faktisk havde svoret at jeg aldrig ville sætte tænderne i med mindre det var absolut nødvedigt , nemlig færdigkøbt paneret kylling. Det skal siges at jeg meget få gange i mit liv har  tyet til at købe de rædsler af industrielt producerede kyllingemos briketter der kan findes i diverse supermarkeders frysebokse. Jeg mener det er jo ligefør at det kan være lige meget og man køber cordon bleus, nuggets, kyllingeburgere eller kyletter for det smager alt sammen ens og består for så vidt muligt også af næsten det samme nemlig en kedelig uigenkendelig kyllingemos omgivet af en alt for tyk panering der ikke binder ordentligt fast til kødet. Så det var med stor skepsis at jeg kom en pakke "El Tequito  mexican style chicken strips" i kurven da C og jeg var ude og handle i den lokale Lidl, men manden insisterede på at vi skulle prøve dem og som sagt så gjort, og selvom jeg var skeptisk til at starte med må jeg indrømme at C havde ret i at de var værd at prøve (selvom C plejer at have ret vil jeg nu nøddigt indrømme det over for ham), men denne gang havde han nu spottet en rigtig lille lækkerbiksen.

For engang skyld indeholdt den frosne pakke rent faktisk nogle ordentlige stykker kylling der var blevet marineret i en spicy marinade og derefter vendt let i brødkrummer, og de smagte virkelig godt og for 27,- pr. pakke er det helt sikkert et produkt der bliver en genganger i vores indkøbskurv, for det  er virkelig let aftensmad der tilmed smager rigtig godt, så hvis du er i nærheden af en Lidl og er i humør til let spicy kyllinge strips så burde du helt sikkert kigge ind og komme en pakke af deres "El Taquito mexican style chicken strips" i kurven

Pakken består af ca. 8 - 10 panerede kyllingefileter der bare skal en tur i ovnen i små 30 min. og en sød chili sauce man kan dyppe de sprøde strips i. 
Ikke noget sørgeligt kyllingemos i de her nuggets , næ her er store og pæne kryddermarinerede panerede kyllingefileter


2 kommentarer:

  1. Michelle Kit Pokorny11. juli 2012 kl. 17.49

    Det ser rigtig, rigtig lækkert ud med maden. I har været heldige, at det har været en god pose med kyllingen. Du inspirerer med de fine billeder med det lækre mad. :)

    SvarSlet
  2. 1000 tak det er altid dejligt at få positiv feedback, men ja det er rigtig rart at have fundet en producent der godt kan finde ud af at lave convenience food med reelle ingredienser for en billig pris

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...