søndag den 1. juli 2012

HINDBÆRSNITTER PÅ EN REGNVEJRSDAG




Wow sikke dog et uvejr der kom forbi i fredags, der var regn, ly, og torden i stride strømme. Så selv om det var planen at jeg skulle ud og handle så vi kunne få fyldt køleskabet lidt igen, ja så kunne jeg godt se at jeg måtte udskyde indkøbsturen, finde noget mad på Just-eat og finde stearinlys og en god film frem istedet. Og som sagt så gjort, men inden jeg slumpe godt ned i sofaen foran "Julie & Julia" ja så måtte jeg lige slå et smut forbi køkkenet og se hvad jeg kunne fremtrylle med de få ingredienser jeg lå inde med, og efter et hurtigt kig i fryseren hvor der lå en fin lille klump sød mørdej (fra sidst der blev lavet tærter) og et smut forbi køleskabet hvor der stod et glas med hindbær syltetøj, ja så tog det ikke mange minutter før der var kommet hinbærsnitter i ovnen og en god kande te blev brygget.

Desvære var det ikke alle der kunne blive inde i fredags, for op til flere gange kørte vogne med nyudsprungne studenter forbi min lejlighed, og jeg må indrømme at jeg fik mere og mere ondt af dem som dagen skred frem, men jeg er dog sikker på at de fleste hyggede sig meget godt trods vejret, det håber jeg da i hvert fald at de gjorde : )


Hindbærsnitter:

En god rest sød mørdej (opskrift kan findes HER)
Hindbær syltetøj
Lidt maizena

Del mørdejen i to og udrul den første del til ca. 0,5 cm's tykkelse*, kom bunden på en bage plade.
Bland hindbær syltetøjet med lidt maizna** og smør et tykt lag på bunden.

Udrul nu den anden del mørdej til 0,5 cm's tykkelse og placer den oven på den hindbærsmurte bund.

Bages i 25 - 30 min. ved 180 grader eller indtil kagen begynder at blive gylden.

Når kagen tages ud af ovnen skæres den straks ud i snitte, jeg skar mine i trekanter og pyntede med glasur og krymmel.

Men man kan j skære dem ud præcis som man ønsker og pynte dem som man har lyst, det er kun fantasien der sætter grænser

*Hvis man udruller dejen mellem t stykker bagepapir er det langt nemmere at få den meget tynd da den ikke hænger fast i bordet + det gør rengøringen af både kagerulle og bord langt nemmere

** Hvis man blander syltetøjet med lidt maizena flyder det ikke nær så meget ud under bagningen, og man får derfor en snitte med mere fyld efter endt bagning

2 kommentarer:

  1. Michelle Kit Pokorny11. juli 2012 kl. 17.53

    Virkelig nogle fine & lækre hindbærsnitter. :)

    SvarSlet
  2. Hehe tak kan også godt røbe at de ikke holdt ret længe ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...