søndag den 15. juli 2012

DA POP-ART SUPPE KOM UD AF DÅSEN





Ja selvom vi måske ikke har så meget kunst på væggene i vores lejlighed, så er jeg faktisk lidt af en skabs fan af Andy Warhol , og man kan jo næsten ikke nævne navnet uden at tankerne næsten med det samme ledes hen på de ikoniske billeder af "Campbell Tomato Soup". Men selvom jeg er ret stor fan af billederne, og har en fantasi om at de må smage fuldstændig fantastiske, ja så tror jeg desværre at virkeligheden ser anderledes ud og derfor har jeg mine tvivl når den kommer til den reelle suppes smag i de kendte dåser. Så når det er maven og ikke øjnene der skal fodres, ja så vil jeg selvfølgelig langt hellere lave en god tomatsuppe fra bunden. Og da jeg var i Bilka sammen med min kære mor igår faldt vi over et tilbud på hakkede tomater, så vognen blev fyldt, og aftenmaden kunne selvfølgelig næsten ikke bestå af andet end en god portion cremet tomatsuppe der smagte præcis som min fantasi siger en rigtig tomatsuppe skal smage hver gang jeg ser et billede af "Campbell Tomato Soup"

Cremet tomatsuppe:

1 løg
3 - 4 fed hvidløg
1 spsk. olive olie
1 spsk. farin
2 dåser hakkede tomater
3 dl kyllingebouillon
Salt og peber
2 -3 håndfulde pasta (jeg brugte nogle der hed mini orecchietti)
Evt. et flute "on the side"

Hak løg og hvidløg og svits det i olien i en gryde.
Tilsæt sukkeret og steg videre i nogle minutters tid indtil løgene er godt karameliserede.

Nu kommes tomaterne i sammen med bouillonen og det hele koges sammen i 5 minutters tid
Til sidst skal suppen blendes og sigtes og lige gives et sidste opkog hvor den også smages til

Hvis man har lyst kan man efter man har siet suppen komme nogle håndfulde minipasta i suppen og lade dem koge i suppen indtil de er møre.

Og så er der vel egentligt bare tilbage at hælde suppen op i en skål og nyde den sammen med et godt stykke lunt brød

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...