søndag den 10. februar 2013

TACO TÆRTE


Tacos smager super godt, tærter smager super godt, så hvis man blander de to må man da helt sikkert ende med en ny ret som er monster lækker. Det var i hvert fald hvad jeg tænkte da jeg så den her "Taco Pie" inde på Pinterest. Det var da selvfølelig noget der skulle prøves, og mums hvor smagte den godt, så det bliver bestemt ikke sidste gang at jeg laver den her tærte. Endnu en gang valgte jeg den nemme løsning og hev en tærtedej ned i kurven da jeg var ude at handle sammen med en taco spice mix, og ja så var der jo nærmest allerede mad på bordet. For det ville nærmest være synd at sige at det her er en rigtig opskrift, jeg mener det er jo bare en hurtig tærtedej der bliver fyldt med hakket oksekød og lidt revet cheddar på toppen. Opskriften jeg fandt på nettet var lidt anderledes end den her, så jeg skriver da selvfølgelig lige hvordan jeg lavede den, i tilfælde af at der sidder nogle Sultne Studerende derude der godt vil have en opskrift de kan printe ud
Tærtebunden rulles ud og kommes i en tærteform (og nej ikke noget med forbagning, bare kom fyldet i og smid bassen her i ovnen

Hakket oksekød steges på en pande sammen med taco spicemix og kommes derefter i tærten...

…top med lidt revet ost og bag i ovnen ved 200 grader.

Efter en tur i ovnen skal tærten lige køle lidt af og så kommer man snittet salat, tomatskiver og agurkeskiver på...

..og så er der ellers serveret

Tacotærte - 4 sultne pers:

1 tærte dej (jeg købte en, men man kan også lave sin egen)
500 g hakket oksekød
1 ps. taco krydderi
½ dl vand
1 god håndfuld revet cheddar
1/4 iceberg, fintsnittet
2 tomater, tyndt skåret
1/4 agurk, tyndt skåret
evt. lidt cremefraiche

Forvarm ovnen til 200 grader
Rul tærtedejen ud, kom den i en smurt tærte form og stil til side.
Nu skal kødet en hurtig tur på panden ved høj varme.
Når det er ved at være gennemstegt tilsættes tacokryderiet sammen med vand og så skal kødet ellers bare fyldes i tærten.

Drys lidt revet ost på toppen og bag hele herligheden i ovnen i 15 - 20 min, eller indtil osten er smeltet og tærtebunden er gylden og sprød.

Lad taco tærten køle lidt af inden man kommer salat, tomat og agurk oven på, server evt. sammen med lidt cremefraiche

1 kommentarer:

  1. Årh, hvor ser det lækkert ud - elsker kødtærte <3!

    - Anne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...