tirsdag den 22. januar 2013

ET LILLE FOND TIP

Fond er noget af det jeg aldrig laver selv, det tager en krig og så ser jeg bare ikke grunden til det når nu man kan få så mange gode bouillonterninger i dagligvarebutikkerne. Men nu skete det faktisk at jeg under en oprydning inde på min skole, fik hænderne i to store poser med fond, og nu er det ikke fordi at jeg lige kunne bruge det her og nu, men det er stadig meget rart at have liggende til et eller andet. Jeg vidste at jeg aldrig ville få det brugt hvis jeg bare frøs det ned som det var, derfor fik jeg en lille fiks idé som jeg nu vil dele med jer

En lys kalvefond og en hønse fond  lige taget op af tasken 
Fonderne kommes i hver sin gryde og gives et lille opkog
Fyld nogle isterninge bakker med kogt fond og frys
Og så har man en masse fond terninger lige til at smide i saucen eller andet der skal piftes op med lidt smag

1 kommentarer:

  1. Wauw det er faktisk en mega god idé! :) Kan man muligvis få din opkskrift på fond?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...