onsdag den 2. januar 2013

VELKOMMEN TIL 2013



Ja jorden gik jo ikke under her i december derfor vil jeg skynde mig at sige "GODT NYTÅR!" jeg håber at i alle er kommet rigtig godt ind i det nye år.

Det er vi i hvert fald, og for engang skyld er det lykkedes mig ikke at være syg hverken til jul eller nytår (som jeg ellers har været både sidste år og året før) derfor har vi i år holde et brag af en nytårsfest. Det var ellers bare planen at mig og C skulle være alene hjemme til en ganske stille og rolig nytårsaften, men A's nytårsaftale blev aflyst og så var vi pludselig 3 men planen var dog stadig at vi bare skulle have en stille og rolig aften. Men nogle dage senere ringede en af vores fælles venner til C og spurgte om ikke ham og en ven kunne komme og fejre nytåret med os hvilket betød at vi pludselig var 5, og for at det ikke skal være løgn ringede en af mine veninder og spurgte om vi havde plads til 2 til. Så for at gøre en i forvejen lang historie lidt kortere endte vi på mystisk vis med at være 8 til at fejre nytåret i vores lille lejlighed. Så vi besluttede os derfor til at gå all inn når nu vi alligevel blev så mange, og droppe ideen med en stille aften foran flimmeren til fordel for et brag af en nytårsfest med super lækker mad, rigeligt med våde varer og serpentiner og bordbomber i lange baner.

Så er der dækket op til fest.
Selv C's elskede vandpibe blev nytårspyntet med serpentiner

Maden stod jeg  for, og ja man kunne jo sagtens have lavet noget sammenskudsagtigt, hvor der var én der tog forret med, en anden hovedret osv. Men efter en juleuge uden ordentligt tid i køkkenet, kriblede det næsten i fingrene bare ved tanken om at komme ud i mit elskede køkken og lege med potter og pander igen. Derfor aftalte jeg med vores søde gæster, at de lige spyttede en 100-lap i madkassen hver, og så skulle jeg nok sørge for al maden, snacks, pynt og lidt lækkert til kl. 12, ja det eneste de faktisk skulle tage med var deres gode humør og måske lidt drikkelse.

Menuen i år var en rigtig retroinspireret menu der bød på tunmousse til forret, raclette til hovedret og chokoladekage med is til dessert, og selvfølgelig kransekage og bobler til kl. 12. Men okay jeg skal være ærlig og sige at jeg nussede om mine retter en lille smugle mere end jeg normalt ville have gjort, men det var nok mest fordi jeg skulle have en hel uges madlavnings lyst ud af systemet på et enkelt fest måltid. Men jeg lover at det faktisk alt sammen er rimeligt let at lave, selvom der dog er lidt mere end normalt at holde styr på, når nu man giver sig i kast med en 3 retters menu til 8 pers.

Forretten stod ligesom sidste år på tunmousse, og jeg var ret så stolt af mig selv, for selv mine venner  som absolut ikke kan lide fisk labbede den lystigt i sig uden problemer, så det må siges at være en vellykket start

Hovedretten stod på raclette, og her fik jeg endnu engang mulighed for at vise mit fine træfad fra Rumænien frem. Vi havde både kylling, svinekød, cocktailpølser, mini hakkebøffer, bacon, marineret kylling, omelet mix, pandekagemix, ost og en masse grønt tilbehør samt dressinger linet op


Det flotte lerfad jeg fik i julegave blev også indviet med en stor portion pastasalat
Jeg havde bagt nogle små mini burgerboller så vi kunne lave mini burgere på racletten, og de var helt klart det største hit på bordet

Desserten var en super lækker chokoladekage med is, hjemmelavet nougat, bærsasuce og lidt friske bær.

Vin, kransekage og snacks skulle der selvfølgelig også være til kl. slog 12, desværre glemte jeg at få taget et billede af hele den flotte kransekage jeg havde købt, men på daværende tidspunkt var der også kommet en del våde varer indenbords ;)


Jeg lover at jeg inden for den nærmeste tid nok skal smide en masse opskrifter ind på bloggen med den lækre mad vi fik at spise nytårs aften.

Men hey hvad med jer, fik i noget godt at spise nytårs aften?

1 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud - vi lavede samskudsgilde og fik hjemmelavet hønsesalat på valnøddebrød, helstegt BBQ-kylling m. fyld af løg, peber og æble, timiankartofler, hjemmesylt og broccolisalat, samt cheesecake m. hindbærlåg til dessert (:

    - Anne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...