tirsdag den 26. marts 2013

EN VOLDELIG NATTERAVN

Gårsdagens aftensmad stod på en krebsemad der smager så godt at man kommer til at drømme om den :)

I går skete der noget som jeg virkelig ikke er stolt af, jeg var voldelig! Det ligger ellers slet ikke til min natur at være voldelig, men nu skal jeg fortælle hvad der skete…

…At jeg er en rigtig madnørd der lever og ånder for alt hvad der har med mad og madlavning at gøre, er vist næppe nogen hemmelighed. Jeg tænker konstant på mad uanset hvad jeg ellers laver, og det er absolut ikke unormalt at det sidste jeg tænker på inden jeg ligger mig til at sove er nye og spændende opskrifter jeg skal have afprøvet, og tit og ofte drømme jeg da også om mad. I går var ingen undtagelse, jeg havde den dejligste drøm om at jeg var ude at fange krebs som skulle spises ved det helt store krebsegilde, og nøj hvor var det altså bare godt. Jeg drømte at jeg spiste lækre krebs i lange baner og helst i en dildlage oven på ristet brød sammen med en god klat mayo, yum, yum, yum. Men da jeg vågnede fandt jeg hurtigt ud af, at jeg ikke bare havde ligget stille og roligt i mit eget lille foodie drømmeland. Nej min stakkels kæreste fortalte mig at han skam ikke havde fået meget søvn, fordi jeg havde kartet rundt i sengen hele natten, og på et tidspunkt begyndte jeg også at små-wrestle ham i søvne (til mit forsvar så drømte jeg at han var en kæmpe krebs der skulle fanges ;) ) og ikke nok med det jeg havde på et tidspunkt også begyndt at spise dynen og min stakels kæreste, og som kronen på værket havde jeg også ligget og snakket i søvne, og sagt sætninger som ”hvor smager du godt store krebs” og ”jeg vil tage en  krebsemad over en rejemad any day” – ja som jeg sagde jeg er ikke stolt af det her.

Jeg behøver vel ikke at sige at jeg blev godt og grundigt mobbet af C hele dage med mine natlige eskapader, men fair enough jeg havde nok også gjort det sammen mod ham :) og jovist var det en dejlig drøm, men jeg havde nu stadig lidt ondt af min stakkels kæreste som jeg havde fået bidt lidt i…. Undskyld skat

Min meget livlige drøm og natten havde selvfølgelig efterladt mig med en rigtig stor lyst til en krebsemad, men krebs til morgenmad synes jeg måske ikke lige var sagen, selvom det jo er ferie. Men krebs skulle jeg altså død og pine have, så derfor besluttede jeg af aftensmaden skulle stå på brød så jeg kunne få min lækre krebsemad til aften. Men sådan nogle krebsehaler var åbenbart ikke sådan lige til at finde, for jeg endte med at måtte tage i hele to stører supermarkeder for at finde nogle. Da jeg endelig fandt nogle blev jeg for det første rigtig glad for at jeg kunne få styrret min lyst, men jeg blev mindst lige så glad for at jeg ikke får sådan en ustyrlig lyst til krebsehaler særlig tit, for pyha de er da godt nok dyre.  En enkelt lille pakke hvor der er haler nok til ca. 1 mad kostede 22 kroner, hold da bare helt ferie for en dyr råvare siger jeg bare. Men prisen til trods røg de nu stadig ned i kurven, for min maves lyst til krebsehaler overgik alligevel mit nærighedsgen denne gang.

Da jeg endelig kunne sætte tænderne i min krebsehale mad var det ren og skær forårs lykke der sang i min mund, og det kan godt være at halerne var dyrer, men de var alle pengene værd. Specielt oven på en god skive ristet brød og med en klat hjemmerørt mayo på toppen mums siger jeg bare.

Har i andre Sultne Studerende nogen siden haft en ustyrlig lyst til noget som bare skulle efterleves, eller er jeg den eneste der er mærkelig nok til at lade mine lyster tage styrringen ;)?

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...