torsdag den 21. marts 2013

KING LOUIS' ABESKØNNE ABEMAD


I sidste uge havde jeg en masse frugt liggende som var ved at synge på sidste vers, og det med at smide mad ud nænner jeg simpelthen ikke. Så jeg hev spækbrættet frem sammen med en skarp kniv, og så gik jeg ellers igang med at skærer frugten i mundrette bider. Og inden der var gået fem minutter havde jeg fået smækket en lækker frugtsalat sammen, og så var jeg ellers klar til at eftermiddags snackke. Men ingen frugtsalat er vel helt komplet uden råcreme, og heldigvis havde jeg både fløde og past. æggeblommer på lager, så en lækker vanilje-appelsin råcreme fik jeg sørme også pisket sammen og sådan en omgang frugtsalat med råcreme var noget der bare gik rent ind på sådan en småkold marts eftermiddag.

Til min frugtsalat brugte jeg mango, appelsin, kiwi, vindruer, æble, banan og pære, men man kan jo bruge lige præcis de frugter man kan lide, eller dem man har liggende i frugt skålet og ikke kan nå at få spist ellers.

Råcreme:

4 past. æggeblommer
2 spsk. sukker
1 tsk. vanilje
1 ½ dl piskefløde
skal fra 1 appelsin


Pisk blommerne sammen med sukker til en tyk æggesnaps
Pisk fløden stiv og vend den i æggesnapsen.
Smag til med appelsinskal og vanilje og kom over frugtsalaten

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...