søndag den 3. marts 2013

FOOD FAIR PART 2


I onsdags lukkede og slukkede Copenhagen Food Fair for denne gang, og nu var jeg jo der inde på åbnings dagen så det jo meget passende at jeg også tog der ind på sidste dagen. Igen havde jeg en mega god dag fuld med en masse gode indtryk og inspiration, og selvfølgelig fik jeg taget en masse billeder som jeg vil dele med alle mine søde læsere.

Dagen startede ud med at nogle søde piger tilbød både friskt brygget kaffe og wienerbrød i miniature format. Kaffe kan jeg ikke lide så det takkede jeg pænt nej til, men altså sådan en baby tebirkes kan man da ikke sige nej til

Efter "morgenmaden" gik turen videre til det store køkkenområde hvor kokkene var i fuld gang med at kæmpe om at blive den næste kandidat til Bocuse d'Or
Øko-pølsemanden var også dukket op i Bella Centeret og ham havde jeg til min store fortrydelse helt og aldeles overset på åbnings dagen. Med sig havde han to udgaver den ellers så danske nationalspise hotdog, den første var en hotdog med en let krydret chorizopølse og guacamole. Den smagte virkelig godt, og var helt sikkert min favorit. Pølsen kunne måske efter min mening godt have været lidt mere krydret, men ellers var den rigtig lækker og  guacamolen  komplimenterende pølsen rigtig godt (og for engang skyld smagte den ikke af de afskyelige dåse guacamoler)
Den anden hotdog var en nordisk inspireret hotdog med rødbede sennep og slaw, og også den her hotter faldt i god jord selvom sennepen hurtigt ville kunne tage overhånd hvis man ikke doserede den ordentligt (lidt men godt varefter min mening nøglen til en succesfuld hotter) Alt i alt var begge rigtig lækre hotdogs og nogle vildt gode alternativer til den alm. som findes hos diverse pølsevogne, ja jeg ville da nok besøge pølsevognen i Næstved noget oftere hvis det var sådanne pølser man kunne få serveret - Ja det var bare lige et godt råd til pølemænd landet over
Sidst gik min mor og jeg jo pænt uden om den italienske pizzamand da vi jo skulle nå at smage ret meget, og ikke ville være for mætte. Men i onsdags måtte jeg simpelthen prøve de nybagte pizzaer, men jeg var nu ikke synderligt imponeret over pizzaen. Jovist var bunden ok sprød, men der var nu alt formeget sauce på i forhold til hvad jeg synes om. Dog var det en rigtig lækker og frisk ost der var på, og det hjalp da lidt i min bog.

Det mest spændende ved dagen var helt sikkert foredaget fra TOMO, og selvom det var tilsigtet firmaer og skulle virke som en lille indspirationskilde til hvordan de kunne sælge mere, ja så virkede det også fuldstændigt fantastisk for en madblogger der ville høre lidt om nye og spændende idée og trends.

Ligesom ved Camilla Plum foregik det i et meget intimt setting, man hev simpelthen bare en sækkestol hen foran scenen og kunne slå sig ned hvis man havde lyst. Det var faktisk meget intimt her om onsdagen for jeg var stort set den eneste tilskuer, men så igen samme foredrag havde kørt lige siden åbningen så der var nok meget naturligt at der ikke var så mange interesserede her på sidste dagen

Det her slide forklare rimelig godt hvordan man også lader sig inspirere som blogger, for man kan jo ikke lade være med at blive inspireret her inde i blogland. Men man skal bare gøre op med sig selv om man vil lade sig inspirere på en god måde "Good Theft" eller bare tyvstjæle andre hårde arbejde "Bad Theft" (jeg synes heldigvis selv at jeg høre til den første gruppe)

En pejs som jeg rent faktisk ville kunne have i min lejlighed, det er nemlig ren lys og damp, så hvis man ikke lige kan have åben ild i sin stue er den da bare helt perfekt - jeg ved da i hvert fald hvad jeg skal have på ønskesedlen i år
Økologiske sukkerfri safter fra MOSTers, hver saft består af 80 - 90 % æblemost resten stammer fra den smagsgiver der står på flaskerne. MOSTers safter er jo sukkerfi, men ikke på den måde at der så er andvendt en eller anden form for sukkererstatning, næ saften får sin sødme fra de frugter der er anvendt og har derfor en meget mere frisk og ren smag end andre former for saft. Man kan købe safterne i vinhandlere, cafeer og special butikker landet over

Det mest mærkværdige ved dagen var helt sikkert de her bolcher, de hed Devilion og blev markedsført af Blåvand Bolcher. Eftersigende skulle de være et energi bolche på linje med redbul drikken (6 bolcher svarer til 1 drik), bolcherne indeholder både koffein og taurin og skulle virke opkvikkende - ja hvem kunne ikke bruge det når man sidder og skriver en opgave. Bolcherne er ikke på markedet endnu men det forventes at man kan finde dem i butikkerne om 3 - 4 måneder... altså lige midt i eksamens tiden ;)
En enkelt stand fangede mit øje udelukkende pga. de fine emballager, der var seriøst cuteness faktor for alle pengene, og jeg ville på ingen måde tøve med at købe en ting eller to derfra simpelthen bare fordi deres ting ser så pokkers søde ud, og ja deres ting vil også være helt perfekte som værtinde gaver. Faktisk havde de også to krydderblandinger en der hed "Slap ya mama" og en der hed "Slap ya papa" og nu er det ikke fordi jeg opfordre jer til at slå på jeres forældre, men hey ville de to krydderblandinger ikk evære de perfekte gaver til mors og fars dag. (de fleste af tingene kan fås hos www.broders.dk og www.thorntons.co.uk)

I søndags var jeg jo ellevild med stikkelsbær saften fra Vibegaard, og jeg har tænkt på de siden jeg tog hjem fra Bella Centeret med min mor. Så jeg kunne selvfølgelig ikke tage hjem derfra på sidste dagen ude at købe en flaske med hjem, og jeg kan godt sige jer at jeg var mere en lykkelig over at skulle hjem og drikke kold stikkelsbær saft her i weekenden 

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...