tirsdag den 21. maj 2013

ANMELDELSE - BK FISH FRA BURGER KING


Jeg var kommet til at love C at jeg ville lave Sushi til ham i aften, desværre havde jeg ikke rigtig nogle af ingredienserne liggende til sushi så vi var nødt ti at tage ud for at handle. Vi endte i Rema 1000 for at se om vi kunne score nogle billige ingredienser til vores Sushi ved hjælp af de dejlige guleprise, desværre fandt vi ikke nogle gulepriser – eller de sad i hvertfald ikke på noget det vi skulle bruge – til gengæld fandt jeg en stor pakke røget laks til kun 40 kroner og en stor bøtte rejer også til 40 kroner, og nu tænker man sikkert at det er mange penge at give kun for rejer og laks når nu man skal bruge mange flere ingredienser til at lave sushi, men vi skal jo selvfølgelig ikke bruge alle rejerne og al laksen i dag, for det ville vi simpelthen ikke kunne spise. Men noget af det skal vi slevfølgeilg brug i dag, resten kommer på noget smørrebrød i morgen, og hvis der er mere tilbage efter det så ryger det i fryseren til en anden god gang, og så virker det lige pludselig ikke lige så slemt at give lidt ekstra penge for nogle store pakker nå nu de ender med at kunne blive til så mange gange aftensmad.

Da vi handlede var det lige over frokosttid og vi faktisk begyndt at være lidt små sultne, og da der ligger en Burger King lige overfor Rema 1000 var både C og jeg meget enige om at det var her vi skulle spise frokos. Jeg er faktisk meget glad for det udvalg de har hos BurgerKing selvom jeg godt ved at det ikke er mad i verdensklasse der langes over disken, og ja jeg ved godt at der kører en never endning “krig” mellem dem der hader Burger King og elsker McDdonalds og dem der hader McDonalds og elsker Burger King, og nej jeg er ikke en del af den her “krig”, for jeg kan simpelthen ikke se formålet med den. Jeg mener hverken McD eller Burger King servere jo mad der er så sindsygt godt at man simpelthen må afsværge konkurenten og ligge dem til had for al evighed, for ingen af de to kan servere mad der har en komplet smagsoplevelse, og når ingen af em kan det er der vel ingen vinder eller taber af den her “krig” eller er der?

Nu har jeg snart spist mange gange på både McD og Burger King, og jeg bliver da både lige begejstret og skuffet over maden begge steder. For som sagt er det ikke mad i verdensklasse der bliver langet over disken, og det skal det heller ikke være for det er ikke stedernes niche, men lidt samhørighed på smagspaletten må der da godt være. Når jeg spiser hos McD er jeg altid ovenud lykkelig over de saucer som de kommer i burgerne, for McD forstår altså bare at ramme plet når det gælder om at sammensætte godt burger tilbehør. Men det er de også nødt til, for deres kød er nok noget af det mest skuffende jeg nogensinde har sat tænderne i, jeg mener de kan næsten ikke skyde mere ved siden af når det gælder deres kød, for magen til gummibøffer skal man da lede længe efter, så det er da klart at de har gode saucer for det skal jo maskere skuffelsen ved deres kød. Når jeg derimod spiser hos Burger King bliver man med det samme man nærmer sig bygningen mødt af en liflig duft af grillet kød som får mundvadet til at løbe, og det er da også udelukkende på grund af den måde de håndterer deres kød at jeg bliver ved med at komme tilbage til dem, for kød det er da noget de forstår sig på hos Burger King. Til gengæld er resten af deres burgere lige så kedelige som kødet er på McD, for hvor spændende er det at spise en burger der bare smager af mayo og icebergsalat. Jeg mener hvorfor skal det være så svært at finde en burger hvor der er sammenhæng mellem lækkert kød og gode saucer hele vejen igennem? Åbenbart er det meget svært, for jeg har endnu ikke smagt en burger fra hverken Burger King eller McD som har haft en lækker saftig bøf der smager af noget samtidig med at den er blevet smurt med en lækker sauce der komplimentere burgeren og gør at man har lyst til at spise igen og igen fordi man ved at man ikke bliver skuffet på nogen punkter…. måske man bare burde lade McD og Burger King  fusionere for så ville de da næsten ikke kunne gå galt, jeg mener ville man så måske ikke kunne få både en lækker bøf  og en lækker sauce?



Da vi fik vores frokost fra Burger King i dag var det da også bare endnu et eksempel på hvordan man lynhurtigt bliver både begejstret og skuffet over maden. På menuen havde de en ny burger deres ”BK Fish” som jeg tror er et modstykke til McD’s “Filet O’ Fish”, og ja jeg tænkte den skal jeg da prøve for er der noget jeg elsker, så er det gode fiskeburgere. Probemet var bare at det slet, slet, slet ikke levede op til forventningerne. Den havde dog nogle bonusser ved sig så som at det er en burger som relativt få vælger, og derfor er rygende varm og nylavet når man får den serveret, og det er helt sikkert et plus i min bog for der er næppe noget mere uappetitligt end halvkolde burgere der har ligget under en varmelampe alt forlænge. En anden bonus ved den her burger er når man tager den første bid kan man se at det er rigtig fisk som man sidder og spiser og ikke bare er en eller anden form for sammenpresset industrifiskeaffald som man køre ind, og det giver den endnu et plus i min bog. Desværre er der også det sidste plus jeg kan give “BK Fish”, for resten af burgeren var desværre ret så kedelig da den bare var blevet smurt med et lag mayo, toppet med iceberg salat og klappet sammen rundt om en ellers ret så lækker fisk. Og det synes jeg var synd, for den her burger kunne have givet McD’s ”Filet O’ Fish” baghjul hvis man ellers havde gidet at tænke lidt mere over smagen, for det er en meget kønsneutral bruger. Kom dog noget tartarsauce, en skive tomat, hvidløgsdressing eller et eller andet ind i den her burger, for som den står nu er det jo nærmest som om i slet ikke ønsker at jeres gæster skal bestille den igen. For tro  mig når først man er blevet avorligt skuffet over en burger så købe man den sjovt nok ikke igen, for den er da godt nok ikke 36 kroner værd.

Jeg kommer i hvert fald ikke til at købe den her igen… ja eller det skulle da kun være for at få fat i jeres ”fiskebøf” som smager fantastisk , og tage hjem for at lave en burger som den her “bøf rent faktisk fortjener”


Selvom “BK Fish” som helhed skuffede mig utroligt meget var det dog et lille plaster på såret at Burger King har valgt at lancere de her nye smoothies, for de smager da ufrskammet godt. De kommer i fire forskellige smage og fordi jeg er så stor en sucker for mango som jeg, ja så var jeg da naturligvis nødt til at prøve deres mango smoothie. Og jeg blev bestemt ikke skuffet, smagen var frisk og sommerlig og på ingen måde lige så kvalm som milkshakes har en tendes til at blive forholdsvist hurtigt. Men jeg er dog glad for at jeg kun købte en lille smoothie til 20 kroner for jeg ville på ingen måde have været i stand til at drikke så meget som en dråbe mere for nu laves den jo på en ret stor mænge frosne mango tern så det er en lille svend der ligger godt i maven, og ja jeg skal selvfølgelig også have prøvet de andre 3 varianter på et eller andet tidspukt, men allerede nu kan jeg sige at jeg kommer til at drikke rigtig mange af de her mango smooties sommeren over… YUM!!!



0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...