torsdag den 30. maj 2013

BAGTE TACOSKALLER



I går fortalte jeg jo at jeg havde en del billedserier liggende som jeg skal have ordnet så de kan komme op her på bloggen, og blandt alle billederne fandt jeg de her tacos som vi fik at spise for nogle uger siden. Det tog ingen tid at smække samme, og så smagte det også vildt godt. 
Normalt plejer jeg ellers ikke at være så glad for tacoskaller da de har det med at knække midt over når man tager den første bid, men da jeg lavede de her tacoskaller valgte jeg at komme fyldet i først og smide dem 5 - 10 min. i ovnen bagefter, og det gjorde at den øverste det af skallerne blev ved med at være knasende sprød mens bunden var blevet lidt blødere så man kunne tage en bid uden at hele herligheden flækkede og landede i skødet på én.

Start med at stille nogle tacoskaller på rad og række i et ildfast fad

Fyld nu skallerne med hakket oksekød somer blevet krydret med en tacos pice mix...
... kom lidt revet cheddat over...
... og smid fadet en tur i ovnen indtil osten er smeltet
Nu skal man bare toppe tacoerne med lidt salsa...
... lidt guacamole
... noget cremefraiche
...og sidst men ikke mindst en god håndfuld snittet salat...
...og nogle tomat tern 

Bagte tacoskaller - 3 pers:

6 tacoskaller
250 g hakket oksekød
½ ps. taco spice mix
75 g revet cheddar 
1/4 iceberg salathoved, snittet 
1 tomat, skåret i tern 
cremefraiche 
salsa 

Forvarm ovnen til 175 grader 

Mens ovnen varmer steges man kødet på en varm pande og krydres det med spicemixen (følg instruktionern på pakken)

Kom derefter tacoskallerne i et ildfastfad hvor de lige akkurat kan stå uden at vælte.

Fyld nu skallerne med først et lag kød og derefter et lag ost og kom dem i ovnen indtil osten er smeltet ca. 5-10 min.

Tilsidst kommer man lidt salsa , lidt guacamole og cremefraiche over den smeltede ost og topper tacoerne af med en god håndfuld snittet icebergsalat og nogl tomat tern.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...