søndag den 12. maj 2013

NYE MAYOER TIL SOMMER, SOL OG GRILL

Sponsoreret indlæg

Dem der følger med inde på Instagram har allerede set at jeg har fået en pakke fra Hellmann's i den her uge, og inden i pakken var der to nye mayo varianter som er blevet lanceret nu hvor grillsæsonen er ved at blive skudt igang. Og pakken kunne simpelthen ikke være kommet på et mere perfekt tidspunkt, for allerede inden jeg havde sagt ja til at prøve dem havde jeg planlagt at vi skulle have burgere på madplanen, og på selve store burgerdag bankede postmanden på døren med pakken... se hvis det ikke er perfect timing, ja så ved jeg ikke hvad er. Når ja så kom jeg jo også til at tage i Lidl med C hvor vi fandt en elgrill til 350 kroner, og den var vi jo simpelthen nødt til at eje. Man må nemlig ikke grille med kul eller gas på altanen der hvor vi bor, men med vores nyindkøbte elgril kan vi grille i lange baner hele sommeren i gennem. Og sådan et nyt køkken aggregat skal jo selvfølgelig indvies, og hvad kunne være en bedre indvielse end at stege bøfferne til vores burgere på vores nye grill i det gode vejr

Så er der stillet an til den helt store grillede burgermenu


Før vi samlede vores burgere sagte jeg lige på begge mayoer, og efter jeg havde smagt på dem valgte jeg at gemme wasabimayoen til en anden god gang. Ikke fordi jeg ikke kunne lide den, men fordi jeg simpelthen ikke synes at den passede særligt godt til BBQ smage i mine burgere. Til gengæld tror jeg at den vil passe rigtig godt i f.eks. en tun/ lakse wrap eller i andre retter der skal have et twist af japan og wasabi uden at det bliver for spicy. For selvom det er en wasabi mayo så er den på ingen måde stærk, og det kan jeg faktisk godt lide da det gør den lidt nemmere at dosere så man får super meget smag uden at man for sprængt hovedet af en snigende spicyness som man ofte får i ren wasabi paste. Så jeg tror at jeg snart bliver nødt til at lave sushi igen så jeg kan få afprøvet wasabi mayoen ordentligt... og mon ikke det er noget sushi elskeren C glæder sig til.

Løg mayoen passede til gengæld rigtig godt til burgerne, den var lidt søderen end den alm. Hellmann's mayo, men det gjorde så absolut ikke noget fordi den havde den dejlige smag af karameliserede løg i sig, og det var helt sikkert noget jeg var fan af. Ja det var en mayo som bare passede perfekt til en saftig grillet bøf, og næste gang vi skal grille skal jeg da også prøve at bruge den som dyppelse til mine fritter og måske endda være fræk og komme den i en clubsandwich. Hvis man går og tænker at man ikke er kan lide løg normalt, så vil jeg alligevel mene at man lige skal prøve den her mayo. For den har jo ikke den skarpe løgsmag i sig som de fleste løghadere ikke kan lide da løgene er blevet karameliserede, og derfor smager den nærmest også som om man har blandet smagen af de lækreste ristede løg med en cremet mayo så man har en super godt burger tilbehør.

Hvis I har lyst til at læse mere til Hellmann's og finde nogle rigtig gode opskrifter kan i klikke HER

Eller kigge ind på enten den Danske eller Amerikanske Facebookside

Lørdagens aftensmad stod på denne lækre burger lavet på min nye grill og gratinerede tortillachips 

BBQ burger med caramelised onion mayo - 3 pers:

3 burgerboller 
450 g hakket oksekød
Salt, peber, BBQ kryderi
Lidt olie
6 skiver bacon
3 skiver ost
1/4  salathoved, snittet eller hele balde
2 tomater, i skiver
1/4 agurk, i skiver
½ rødløg i skiver
Ketchup
Hellmann's Caramelised Onion

Start med at forme kødet til 3 flade bøffer.
Drisel lidt olie over bøfferne og krydr dem godt på begge sidder med salt, peber og BBQ krydderi

Hvis man har en grill starter man med at grille baconnet til det bliver sprødt, herefter griller man bøfferne til de er gennemstegte, og til sidst kommer bollerne en tur på grillen for lige at blive lidt sprøde.

Hvis man ikke har en grill starter man med at steget baconnet sprødt på en pande, herefter steger man bøfferne i baconfedtet indtil de er gennemstegte og til sidst ristes bollerne i en brødriste

Nu skal man bare bygge burgeren ved at smøre bunden med Hellmann's Caramelised Onion mayo, toppe med salatblade, en BBQ bøf, en skive ost, to skiver bacon, tomat, agurk og rødløg.
Smør toppen med lidt ketchup og spis burgeren som den er eller sammen med nogle gratinerede tortillachips

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...