tirsdag den 14. maj 2013

CHIPOTLE SANDWICH


I forgårs fik vi den sandwich at spise til aftensmad, og mens jeg stod og lavede den slog det mig at vi jo faktisk stort set kun har fået forskellige former for sandwiches at spise i løbet af sidste uge. Ja det er i hvert fald meget få ting vi har spist som ikke er blevet serveret i en eller anden form for brød, men det skyldes nok mest af alt at jeg har læst op til eksamen hele ugen og derfor har jeg næsten ikke kunne tænke på andet end min eksamen, og ja det er så gået lidt ud over maden. Det smagte selvfølgelig alt sammen rigtig godt, men set i bakspejlet har det måske været en smugle kedeligt, og ja der går da nok lige lidt inden jeg bevidst kommer sandwiches på madplanen igen.

Nu er eksamen heldigvis overstået, og det betyder for det første at jeg kan få leget lidt mere i køkkenet igen så vi kan få noget lidt mere spændende mad at spise, og for det andet betder det at jeg endelig er blevet færdig på grundforløbet "mad til mennesker". Men ikke nok med at jeg er blevet færdig, jeg er også blevet færdig med karakteren 12, så nu kan jeg da om ikke andet gå på sommerferie med rigtig god mavefornemmelse. Og hvad skal jeg så bruge min ferie på inden jeg starter op hos Kram Madservice i juli? jo jeg skal da selvfølgelig se en masse madprogrammer, læse nogle gode bøger (såsom Dan Browns nye bog "Inferno"), og nok slå et smut eller to forbi biffen og se nogle af alle de gode film der kommer.... jeg glæder mig specielt til at skulle se Star Trek Into Darkness og Man of Steel

Men nu er overskriften på det her indlæg jo "Chipotle sandwich" og den opskrift skal I da slevfølgelig ikke snydes for, så her kommer den.

Jeg marinerede 2 bøffer i den her chipotle marinade fra Santa Maria, og der var mere end rigeligt rød til 3 sandwiches i 2 bøffer (billede lånt fra santamaria.dk)

Chipotle sandwich - 3 pers:

2 bøffer
1 pk. chipotle marinade fra Santa Maria
3 burgerboller
Hellmann's caramelised onion mayo
1/4 iceberg salathoved, fint snittet
9 skiver agurk
½ gulerod, fintrevet
Burgerdressing, fortyndet med lidt vand
Ketchup

Start med at marinere kødet natten over.
Nu skal bøfferne steges i 1:30 min på hver side, herefter lader man dem hvile mens resten af sandwichen  gøres klar.
Rist bollerne og smør underdelen med mayo.
Top med salat, nogle skiver af bøfferne, lidt revet gulerod og  drisel lidt burgerdressing over gulerødderne.
Kom 3 skiver agurker øverst og smør overdelen med ketchup, luk sandwichen sammen og spis med største velbehag.

2 kommentarer:

  1. Åh jeg ELSKER chipotle. Den røgede, stærke smag er lige mig. Jeg har en chipotle paste fra Santa Maria som jeg ofte blander med f.eks. mayo. SÅ lækkert!

    SvarSlet
  2. Ja det er virkelig en skøn smag som bare passer perfekt til stort set alle former for kød

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...