søndag den 23. juni 2013

SANKTHANS, GOD MAD OG BLOMSTER


Det er ved at være et godt stykke tid siden vi sidst har set C's familie fra Brøndby, så i går havde vi aftalt at de kom til Næstved til lidt eftermiddagshygge og bagefter var planen at vi tog ud for at spise sammen. Omkring kl 15 bankede svigermekanikken så på hoveddøren, og de kunne næsten ikke være kommet på et mere perfekt tidspunkt, for i den smuldrekage jeg havde bagt til os var nemlig klar til at komme ud af ovnen i samme nu... og alle ved at sådan en smuldrekage er smager bedst når den stadig er lun idet.
Og se lige den flotte sankthans buket vi fik er den ikke fin? jeg synes i hvert fald at den pynter gevaldigt i vores stuevindue, for ud over de mange farverige blomster var den også udstyrret med en fin lille heks med egen kost i toppen.... men jeg tror ikke at jeg sender hende her til Bloksbjerg med de andre i aften, for jeg næner nu ikke at sætte ild til den her buket ;)

Et lille billede af vores eftermiddags kage skal i selvfølgelig ikke snydes for, men hvis jeg skal være ærlig ar det absolut ikke den bedste smuldrekage jeg har lavet, for den var alt, alt for syrlig til mine smagsløg. Men C og svigerfar kunne nu rigtig godt lide den så det var da et lille plaster på såret, men næsten gang skruer jeg lige lidt op for sukker mængden.

Det var jo super vejer i går så i stedet for at køre ned til byen valgte vi at gå en lille tur rundt i Næstved by så vi kunne nyde det gode vejer, og så svigerfar og svigermor kunne få lov til at se hvor fin byen er. Vores gåtur ente nede ved Næstved station, for vi havde besluttet os for at spise på "Ristorante Italia", et af de bedre spisesteder i byen hvis man vi have virkelig lækker mad til en nogenlunde overkommelig pris. C, svigerfar og jeg valgte deres sommer menu til 168 kroner, og det var vi i hvert fald ikke kede af for man fik da i hvert fald nok mad for pengene. Det skal også lige siges at det var meget rart at vi var gået der ned, for efter sådan et måltid hvor vi allesammen var meget mætte så gjorde det godt med en lille gå tur hjem hvor man kunne slå mave.


Sommermenuen fra "Ristrante Italia" bestod af den her forret med dybstegte rejer, hvidløgsdressing og salat. Og nu er jeg jo en sucker for alt hvad der har med rejer at gøre,så det var en forret lige efter mit hjerte. dog kunne jeg godt have undværet rucolaen, men ellers var jeg godt tilfreds. Det skal lige siges at selvom jeg synes at det var en forret som passede godt sammen med hovedretten, ja så ville jeg aldrig have valgt at købe den for sig selv. For på menukortet stod den til hele 69 kroner hvis man kun skulle have den her ret, og selvom den smagte godt ville jeg på ingen måde sige at den var 69 kroner værd.



Hovedretten var helt sikkert måltidets højdepunkt, og den bestod af nok den møreste og lækreste bøf jeg har fået længe, og hey det var ikke kun en stor bøf, oven på var der såmænd også en lille mindre bøf, så det var bestemt ikke en ret for de kødforskrækkede, ,men så er det godt at jeg er en pige der elsker kød. Udover den lækre kød var der også nogle dejligt sprøde sauterede grøntsager, ovbagte kartofler og en åh så vidunderlig champignonsauce, og for en gangs skyld var der rigeligt med sauce. Ofte synes jeg nemlig at der bliver sparet lidt rigeligt med saucen når man er ude og spise, men ikke hos "Ristorante Italia" her fik man nemlig virkelig meget sauce og det kunne mit saucehjerte rigtig godt lide... ja jeg ved godt at vi var ude at spise men faktisk må jeg komme med en lille indrømmelse, saucen smagte nemlig så godt at det resterende  på tallerkenen blev spist ved at lidt kuvert brød blev dyppet i det, kønt helt sikkert ikke, men det smagte åhhhh så godt.

Nå, men  inden jeg begynder at savle alt for meget ned over tastaturet på grund af gårsdagens middag må jeg hellere få pakket picnic kurven, vi skal nemlig ned og se bål på Suså havn om ikke så længe, og bagefter skal vi hjem og spise æbleskiver ligesom sidste år. Men inden jeg slutter helt vil jeg lige høre om der er nogle af jer Sultne Studerende derude der har nogle spændende sankthans traditioner? vores er som i kan høre her at vi altid spiser æbleskiver efter vi har været nede og se bål


0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...