lørdag den 1. juni 2013

BEN & JERRY'S CORE-IS PART 1

Sponsoreret indlæg



For noget tid siden blev jeg spurgt om ikke jeg havde lyst til at prøve to nye is fra Ben & Jerry's, og er der noget ismærke jeg er fan af, ja så er det Ben & Jerry's, så selvfølgelig havde jeg lyst til at prøve deres nye is. Men det har godt nok ikke været nemt at få fat i de nye is, for det er jo ikke bare noget man kan sende med fragtmand da isene ville være smeltede før de nåede frem. Derfor fik jeg tilsendt to gavekort til Ben & Jerry's is så jeg selv kunne gå ud og købe dem, men ak og ve, gavekortene virker kun på Statoil tanker og i Næstved har vi altså kun to Statoil tanker, og de to nye is var slet ikke nogle de førte i deres sortiment. Heldigvis ville den søde Statoil dame bestille isene hjem til mig, og i dag ringede hun mig op og sagde at de havde fået "Blondie Brownie core isen" hjem, men "Peanut Butter Me Up core isen" havde fragtmanden desværre ikke fået med, men jeg skulle nok blive kontaktet når de fik dem hjem.



Men til at starte med kan jeg da fortælle jer lidt om  "Blondie Brownie core isen".

Den er blevet lanceret som værende en af deres nye luksusis der har en flyden kerne (deraf navnet core-is) af let saltet karamel omgivet af to flødeis, en chokolade is med brownie stykker i og en vanilje is med blondie stykker i. Ligesom de andre is i Ben & Jerry's sortiment er det selvfølgelig også Fairtrade certificerede så når man spiser den kan man om ikke andet styrke den gode samvittighed en lille smugle.

Dog må jeg indrømme at jeg ikke var synderligt imponeret over smagen af  "Blondie Brownie core isen", jo den har en lækker karamel kerne, og vaniljeisen med blondie stykker er jeg faktisk også stor fan af, og hvis det kun var de to komponenter som isen bestod af ville jeg nok være lidt mere tilbøjelig til at overveje at købe isen. Men chokoladeisen med browniestykker i levede slet, slet, slet ikke op til forventningerne, jeg mener chokoladesmagen var på ingen måde lige så dyb og intens som isen lagde op til, og det tror jeg skyldtes at der er anvendt overvejende kakaopulver i isen istedet for ren chokolade. Men hvad så, ville jeg selv gå ud og købe  "Blondie Brownie core isen"? nej det tror jeg ikke, for med en vejledende pris på 64,95 kroner for 500 ml mener jeg bestemt at mine penge ville være bedre brugt på noget mere fornuftigt som... måske Ben &Jerry's "Karamel Sutra core is", deres "Caramel Chew Chew" eller deres "Strawberry Cheesecake is" istedet for for. For selvom de andre is ligger i samme prisklasse, så er de i modsætning til  "Blondie Brownie core isen" rent faktisk pengene værd da man kan smage håndværket  og kærligheden der er lagt i deres produktion. Med  "Blondie Brownie core isen" virker det der i mod lidt som at Mr. Cohen og Mr. Greenfield's is elskende muse har holdt sig en fridag da den her is røg i produktion 


Ja mine store forventninger blev desværre ikke mødt.

Det eneste jeg håber nu er at Ben & Jerry's is muse har holdt øje med dem da de lavede deres "Peanut Butter Me Up core is" for den glæder jeg mig rigtig meget til at prøve, og jeg regner med at det her nok bare var en lille svipser fra deres side af, for gutter det kan i altså gøre bedre, det har jeg da i hvert fald set før. 

Fortsættelse følger når jeg har fået fingrene i deres "Peanut Butter Me Up core is"...

Update:
Jeg fandt aldrig den anden is, øv bøv så gavekortet blev smidt ud. Men hvis der er andre derude der har smagt isen er jeg meget nysgerrig, så hvordan smagte den?

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...