onsdag den 19. juni 2013

KONNERUP & CO

Sponsoreret indlæg


Jeg blev for noget tid siden kontaktet af den søde Fie som spurgte om jeg kunne have lyst til at prøvesmage en helt ny serie dragéemandler fra Konnerup & Co, og jeg var på ingen måde sen til at takke ja. Men nu har jeg jo også har haft et lille, slet ikke uskyldigt chokolade crush på Konnerup & Co's chokolader lige siden jeg fik lov til at smage dem inde på madmessen i Bella Centeret.



I sidste uge kom posten så forbi med en stor pakke, med 10 æsker dragée mandler: 2 æsker med "dark chocolate almonds", 2 æsker  med "dark chocolate chili almonds", 2 æsker med "milk chocolate caramelized almonds", 2 æsker med "white chocolate and chai amonds" og sidst men ikke mindst 2 æsker med "white chocolate licoriced almonds"



Jeg er ret så vild med chokolade, det er godt ikke mit yndlings slik - det er hands down vingummi - men det var selvfølgelig en super skøn ting at få ind af døren, og det har helt sikkert også været en af de bedre ting at være smagstester på. Jeg fik både C og A til at hjælpe mig med at smage på mandlerne, og det havde de bestemt ikke noget imod, og det gjorde da også selve smagstesten en del sjovere når nu man kunne sidde og hygge sig med familien samtidig (win-win situation)



Den første vi smagte på var "dark chocolate almonds": Vi var alle tre enige om at den var rigtig god, men langt fra den bedste at de 5 smage. Smage er en lille smugle syrlig i starten, efterfulgt af den karakteristiske bitre smag som meget mørke chokolader har (den er overtrukket med en chokolade på 70%). Man skal nok være rimelig glad for mørk chokolade hvis man skal få mest muligt ud af den her variant, for selvom den havde en behagelig chokolade eftersmag som varerede længe var første hånds indtrykket måske lidt for skræmmende for mine smagsløg... men jeg er også notorisk slem til ikke at kunne lide bitterhed



Den anden variant som vi smagte på var "dark chocolate chili almonds": Den her udgave var sjovt nok ikke lige så bitter som den første, hvilket er meget sjovt når nu det har samme kakaoprocent. Dog startede chokoladen den ud med en let syrlighed lige som før, herefter glemmer en mørke chokoladen dog fuldstændigt at den plejer at være bitter, og går derfor lyn hurtigt over i en lækker mørk chokoladesmag, og det var jeg ret vild med. Og nu står der jo at der er chili i, men selvom man måske kan opsnappe et lille kick i eftersmagen er den ellers slet ikke stærk. Og uden at jeg skal prøve at gøre mig klog på chokolade videnskaben, ja så mistænker jeg faktisk at det måske er pga. chilien at chokoladen ikke er bitter, men det vil jeg lade klogere mennesker be-eller afkræfte.



Den tredje variant som vi smagte på var "milk chocolate camramelized almonds": Wow, wow, wow siger jeg bare, den her var helt sikkert min absolutte favorit udgave. Den var sød og blød i smagen, og nu hvor mandlerne først var blevet karameliseret tog det bare den her udgave til helt nye højder. Det var en helt perfekt dragée mandel i mine øjne, og lige noget for en sukkergris som mig. C og A var skam også ret glade for den her udgave, og der var bred enighed om at det her var dagens allerbedste dragée mandel. Det var skam også den her mandel der bragte minderne frem af Konnerup & Cos plade "Orange Blackcurrant" som jeg til dato stadig har våde drømme om, og de her mandler var mindst lige så gode, så jeg var mildest talt en rigtig glad Trine efter af have smagt den her variant.



Den fjerde variant vi smagte var "white chocolate and chai": Det her var den variant som vi havde set mest frem til at prøve, og det var også den der virkede mest alternativ. Ud over at der var brugt en meget lækker chokolade som vi allesammen var glade for, så smagte den desværre som om at der var en der havde tabt en hel pose nelliker ned i chokoladen, og det var ikke synderligt lækkert. Ja jeg ved godt at nellikesmagen indgår i chai, men her tog den simpelthen overhånd og gav os alt andet end lyst til at tage en mandel til. Så hvis jeg må komme med et forslag; skru ned for mængden af nelliker i den her opskrift, og så vil i helt sikkert have en vinder mandel i jeres sortoment. For hvis der havde været mindre nellike i de her mandler havde i helt sikkert tømt posen på ingen tid.



Sidst men ikke mindst fik vi selvfølgelig også smagt på "white chocolate licoriced almonds": Og her var vi igen alle tre super begejstrede for hvilket kom som lidt af et chock, for sidste gang jeg præsentrede C for en choolade-lakrids kombi var han på ingen måde begejstret. Men den her gang sad han med et stort smil på læben og nød kombien i fulde drag, og det gjorde A og jeg selv for den sags skyld også. Det var en dejlig hvid chokolade som på ingen måde blev kvalm som sådan noget jo har det med at gøre, og selvom lakridssen stadig virker spøjs for mig, ja så virkede det i fulde drag, og jeg vil i den grad anbefale at man giver de her dragée mandler en chance.


Hvis du er blevet nysgerrig og gerne vil vide mere om Konnerru & Co så kan du klikke HER og se hele deres sortiment. Men du kan også klikke HER for at følge dem på Facebook


------------------------------------------------------------------------------

Konklusion 

Det her var bare endnu et bevis på at Konnerup & Co er og bliver en af Danmarks bedste chokolade producenter, og ja jeg ved udemærket godt at jeg slet ikke er upartisk i min bedømmelse, men hey det er er man egentligt nogen siden 100 % upartisk?. Det er selvfølgelig lidt dyrere end en alm. plade chokolada nede fra Fakta, men det er alle pengene værd (i modsætning til f.eks. dyrere mærker som Anthon Berg) Der er lagt kærlighed og omtanke i hvert stykke chokolade og det kan smages, så hvis man bare en gang i mellem skal forkæle sig selv lidt eller en man holder af, ja så burde man overveje at bestille nogle chokolader fra de dygtige Fynboer... det burde kunne lade sig gøre selvom man er på SU 


1 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...