søndag den 4. marts 2012

A PLATE FULL OF LOVE

Torsdagens tallerken med engelsk bøf, whisky sauce, salat og ovnkartofler

Wow jeg elsker bare at sidde og pløje igennem reklamerne i weekenden, specielt når man falder over sådan nogle fuldstændige latterlige gode tilbud. Her i uge 9 faldt jeg i Bilka's tilbudsavis over engelske bøffer til en flad 10'er: Det kunne jeg virkelig ikke stå for, så jeg hev fat i kæresten og sammen tog vi i Bilka for at købe bøffer, og jeg kan da nok roligt sige at vores fryser var mere end fyldt da vi kom hjem igen.

I køleskabet stod der en lille flaske med whisky sauce, og eftersom vi lige havde købt en masse bøffer, ja så kunne aftenens menu jo næsten ikke stå på andet en bøffer, ovnkartofler og whisky sauce (men bare for at det ikke skulle være alt for farve løst smed jeg også en hurtig salat sammen af hvad vi nu lige havde liggenen i grøntsags skuffen)

Torsdagens dessert var en stor tallerken med sprøde vaffelhjerter og syltetøj

For at forkæle de to dejlige drenge jeg bor sammen med blev der efter aftensmaden stillet en stor tallerken med varme og sprøde nylavede vafler på bordet sammen med et koldt glas jordbær syltetøj, og "oh boy" det var noget der gled ned med et smil.

Vafler:
250 g mel3 æg
100 g smeltet smør
½ l mælk
75 g flormelis
1 knsp. salt
3 tsk. vaniljesukker

Forvarm vaffeljernet

Pisk alle ingredienserne sammen til en sammenhængende dej*

Nu er det tid til at bage vaflerne, og så skal de ellers bare spise sammen med syltetøj eller hvad man nu har lyst til

* Konsistensen skal være lidt tykkere end pandekage dej

1 kommentarer:

  1. Mange tak de smagte nu også meget godt, men ja i vires Bilka var der også mange der så lidt triste ud, men tilsidst fandt vi nogle der var gode ^_^

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...